Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Növeli a teljesítményt, oldja a stresszt - 6 apró lépés, hogy végre beépítsd a meditációt az életedbe

meditáció,pihenés
Facebook
Twitter
Pinterest
Meditálni nem nehéz, viszont pár dolog szükséges hozzá. Idő, elszántság, nyugodt környezet - ha ezeket sikerül megteremteni, kezdheted a rendszeres gyakorlást, aminek ha hiszed, ha nem, rengeteg pozitív hatása lesz a teljesítményedre! A következő 6 dologgal elindulhatsz az úton.

1. Keresd meg a megfelelő testhelyzetet!

A meditációban az a jó, hogy szinte bárhol, bármikor végezheted, ám ahhoz igencsak gyakorlottnak kell lenni, hogy könnyen kizárd a külső zajokat, és csakis befelé tudj fókuszálni. Ha profi leszel, akár egy zsúfolt reptéren is simán meditálhatsz várakozás közben, ha viszont kezdő vagy, indulj az alapoktól. Keress otthon egy nyugodt zugot, olyat, ahol remélhetőleg nem zavarnak, és ahol kevésbé hallod a kintről beszűrődő zajokat. Általában ehhez a hálószoba a legjobb opció. Ha ez a hely megvan, tapasztald ki, számodra milyen az ideális testhelyzet: ülsz, fekszel, térdelsz - a lényeg, hogy hosszú ideig kényelmes legyen a pozíció.

2. Kérhetsz segítséget

Ha otthon veted bele magad a meditálásba, és nem tudsz szabadulni attól, hogy furcsa a helyzet, amiben vagy, és nem igazán érzel rá a dologra, érdemes egy applikáció segítségét kérni. Itt ugyanis mindent elmagyaráznak, és a gyakorlás közben is vezetnek. Pár alkalom után, ha hozzászoksz a meditáláshoz, már egyedül is menni fog a dolog! Segítünk mi is: mutatunk pár szuper appot meditáláshoz:

Galéria / 5 kép

Ezek a legjobb appok meditációhoz

Megnézem a galériát

3. Építsd be a mindennapi rutiodba!

Akkor lesz igazán sikeres a meditáció, ha rendszeresen csinálod, és tényleg sikerül beépíteni a mindennapokba. Ezt az is segíti, ha mindig ugyanazon a helyen végzed, ugyanabban az időben. Szakértők szerint a kezdőknek érdemes az esti, lefekvés előtti meditációt gyakorolni, ilyenkor ugyanis, a nap végén, alvás előttmár remélhetőleg nem azon pörög az agy, hogy mi a következő teendő aznap.

meditálás,teljesítmény
forrás: GettyImages

4. Tanuld meg kizárni a külvilág zaját!

Ez biztosan nem megy egyik percről a másikra, viszont tanulható. Szinte biztos, hogy az első alkalmakkor, amikor belekezdesz a meditációba, zavarni fog, hogy meghallasz minden kinti zajt. Ám ahelyett, hogy emiatt elítéled magad, ismerd fel, hogy ez a lépés is kell a tanuláshoz. Ha ugyanis megszokod ezeket a zajokat, egyre kevésbé fogsz figyelni rájuk, és egyre inkább képes leszel csakis befelé figyelni. De adj magadnak időt!

5. Ne várj azonnal eredményt

A meditáció először furcsának tűnhet, viszont ezt is, mint mindent, szokni kell. Az edzés sem ér sokat, ha csak egyszer csinálod: a sportnak is akkor van eredménye, ha rutinná válik. A meditációra is ez igaz: azonnal nem lesz eredménye, de adj neki pár hetet, hogy megmutassa, mennyi pozitív előnye van az életedben.

6. Vezess meditációs naplót!

Amíg megszokod a meditálást, érdemes minden nap feljegyezni, meditáltál -e, mennyit, milyen gyakorlatokat végeztél. Így ugyanis nyomon követhető, hogy a kihagyásokat mi okozza, és az is, hogy melyek azok az időszakok a héten, amikre több figyelmet kellene fordítani.

Ne add fel: tanulj meg meditálni!

Galéria / 6 kép

Meditálj futás közben!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Mister Börzsöny, alias Takács Krisztián Csipi tízszeres Kör teljesítő

10 hónappal ezelőtt egy kávézóban ültünk Takács Krisztián Csipivel. Megkérdeztem tőle mikor lesz a következő, a tizedik teljesítése. Azt mondta, idén ősszel, mert az év első felében az Ultrabalatonra készül. Múlt szombaton 10 órakor neki is vágott ismét ennek az embert próbáló kihívásnak, és szokásához híven hiba nélkül teljesítette.

Kép

3 nagyon praktikus tipp, ami segít, hogy idén télen még erősebb legyen az immunrendszered!

A gyömbértea és a vitamindús étrend is nagyon kell az immunrendszernek, de idén télen fokozottabban kell figyelni a szervezet ellenállóképességének erősítésére. 3 szuper tipp következik!

Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem