Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

edzés, sport, nő,
Facebook
Twitter
Pinterest
Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Te is azok közé tartozol, akik rémesen érzik magukat a menstruáció alatt, főleg a kínzó fájdalom és a görcsök miatt? Úgy gondolod, már mindent bevetettél, de semmi nem segített?

Lehet, hogy a különféle praktikák helyett csak futnod kéne, vagy legalábbis rendszeresen sportolni. Az alacsonyabb intenzitású mozgásformák, mint például a Pilates és a jóga is segítenek a fájdalom enyhítésében, ha rendszeresen végzed, de erre a problémára a gyakori kardióedzés is remek megoldás!

Runner's World Fuss Sérülésmentesen magazin (digitális verzió)

Runner's World Fuss Sérülésmentesen magazin (digitális verzió)

1995 Ft 1495 Ft

Megnézem
edzés,sport,
forrás: Unsplash/Alora Griffiths
Olvasd el ezt is!

Miért épp a kardió?

Dr. Shaunna Mason, a texasi szülési tanácsadó szerint a legfontosabb az aerob gyakorlatok kiválasztásakor az, hogy olyan mellett tegyük le a voksunkat, amik 140 fölé emelik a pulzust. Ilyenek a futás, úszás, kick-box vagy gyors séta. "Az ilyen típusú gyakorlatok stabilizálhatják a hormonszintet, így kevesebb endometrium nőhet a méh belsejében" - mondta Dr. Mason.

Mi az az endometrium?


Ez a méhet belülről borító nyálkahártya, ami úgy reagál a női hormonális ciklus változásaira, hogy minden hónapban megvastagszik, majd leválik, és menstruációs vérzésként távozik a szervezetből. Alap esetben ez a szövet csak a méh belső falát borítja, endometriózis esetén viszont máshol is megjelenik: a méh külső falán, a petefészkeken, de ott lehet a méhtartó szalagokon, és különféle összenövéseket is létrehozhat.

Ez azt jelenti, hogy idővel - rendszeres kardió edzés és egészséges táplálkozás mellett - előfordulhat, hogy kevesebb endometrium képződik, így könnyebben is távozik a testből, ami kevésbé fájdalmas menstruációt is jelent. Ám a kulcs tényleg a rendszeresség: ha beiktatod a heti 3-4 óra edzést az életedbe, annak hosszú távon tényleg hatása lesz!

Edzeni menzesz alatt

A szakemberek arra viszont felhívják a figyelmet, hogy menstruáció alatt bizony megváltozik a szervezet, a hormonszint ingadozása miatt csökken az energiaszint, így ilyenkor érdemes kicsit kíméletesebbnek lenni magunkkal szemben.

Akármennyire is normális folyamat ez a testben, azt mindenki maga döntse el, mennyit bír ezekben a napokban. Fontos, hogy figyeld a test jelzéseit, így kitapasztalhatod, milyen mozgás esik jobban.

Ha pedig általában erősebb a vérzésed, az értelemszerűen alacsonyabb vérmennyiséghez vagy vasszinthez vezet, ez pedig szintén befolyásolja az edzést a menzesz alatt. A szakértők szerint érdemes néhány ciklusod alatt - akár leírva is - nyomon követni, mi esik jól, melyik edzést hogyan tudod teljesíteni, és hosszútávon ehhez (is) igazítani az edzéstervet.

Galéria / 6 kép

Természetes módszerek menstruációs fájdalom ellen

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem