arcápolás, pattanás, bőrprobléma, arctisztítás,

Sokat futsz és most tropára ment a bőröd? Lehet összefüggés köztük!

Forrás: Getty Images
Sok dolog szól amellett, hogy fussunk, ám van egy ritkán tárgyalt probléma, amit a futás előidézhet, ez pedig a pattanás!

A futás közvetlenül nem árt a bőrnek, hisz fokozza a vérkeringést, ami táplálja a bőr sejtjeit és egészségesen tartja őket, és mivel segít a stressz csökkentésében, csökkentheti a stressz okozta pattanások előfordulását is.

Ugyanakkor egy igazán nehéz edzés úgy is befolyásolhatja a bőr állapotát, hogy több szabadgyök termelődik, amelyek károsítják a szervezetet sejtszinten. Kutatások azt mutatják, hogy ha hosszabb ideig a maximális pulzusszám közelében futsz, az káros hatással lehet a bőrre. Szerencsére, minél több szabad gyök képződik a szervezetben, ellensúlyozásukra annál több antioxidáns enzim termelődik, így a rendszeres testmozgás és az antioxidánsban gazdag étrend általában elegendő ahhoz, hogy egy egészséges ember leküzdje a szabad gyökök felesleges termelődését.

Viszont az izzadt futóruházat alatt a bőr nyirkos, meleg közege kedvez a pattanásokat okozó baktériumok számára, illetve mozgás közben a ruházat súrlódása serkentheti a felesleges zsírtermelést, ami eltömíti a pórusokat, de az a jó hír, hogy ezt a jelenséget lehet kedvezően befolyásolni, el is mondjuk, hogyan!

Ne maradj hosszasan izzadt ruhádban futás után!

Az edzés végeztével mielőbb öltözz át, mert minél tovább maradsz a nyírkos holmidban, annál hosszabb ideig marad a bőr felülete meleg és izzadt környezetben, ami sem a bőrön lévő baktériumok számát illetően nem jó, sem az eltömődött pórusok miatt.

Viselj technikai ruházatot!

A technikai anyagokat úgy tervezték, hogy képesek legyenek a nedvesség elvezetésére. Ezek közül is érdemes laza, jól szellőző darabokat választani, amik nem érintkeznek közvetlenül a bőrrel.

Távolítsd el a sminkedet!

Futás közben a bőrben megnövekedett keringés hatására a pórusok megnyílnak, ez a jelenség kedvez annak, hogy a szennyeződések mélyre jussanak, így például a szemfesték, az alapozó, a pirosító, vagy a púder szemcséi szintén mélyen a bőrbe jutnak. Az lenne az ideális, ha teljesen letisztított arcbőrrel indulnál edzeni. Futás után legyen a tisztálkodás része az alapos bőrápolás olyan készítményekkel, amelyek a bőrödhöz passzolnak.

Zuhanyozz le minél előbb!

Nemcsak az arc bőrét, hanem az egész testet meg kell tisztítani az izzadtságtól, a felhalmozódott fagyúlerakódástól és egyéb szennyeződésektől. Triviális dolog, mégis előfordul, hogy fürdés előtt még nyújtasz, hengerezel, lebonyolítasz pár telefonhívást és el is telt egy óra, mire a fürdőszobába jutsz. Fordítsd meg a sorrendet és tedd első helyre a tisztálkodást a bőröd érdekében!

Beszélj bőrgyógyásszal, ha nem múlik a probléma!

Ha a lista összes tippjét betartod és mégis problémás a bőröd, érdemes szakembert felkeresni, mert akkor lehet, hogy más áll a háttérben!