Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Félsz vagy nem akarsz kimenni a szabadba? Így helyettesítsd a szobádban a futást

futás,futás helyett,otthoni edzés
Facebook
Twitter
Pinterest
Persze, ha van futópadod, vagy bármilyen kardiógéped, viszonylag könnyebb dolgod van, de mi van akkor, ha semmi ilyen lehetőséged nincs otthon?

Erősítő edzésekkel tele az internet, a Runner’s World Facebook csoportjában, a ’Fitten a home office-ban is’ hetente két élő, futóknak kifejezetten hasznos erősítő edzést találsz, Sipos Fanni és Szántó Nelli vezetésével. Ha viszont szeretnél ezek mellé futást helyettesítő tréningeket is beiktatni, más típusú gyakorlatokat kell végezned.

futás helyett,edzés otthon,kardió
forrás: Getty Images

Olyanokat, amelyeknél nem feltétlenül erősítésre szolgálnak (bár nyilván dolgoztatnak meg izmokat, ahogy a futás is):

  • Terpesz-zár ugrások (ha a karodat fellendíted a fejed fölé, és nem csak a válladdal egy vonalba, sokkal jobban felmegy a pulzusod is)
  • Helyben futás (variálhatod, mehet magas térddel, vagy sarokkal, esetleg lassabban, gyorsabban, haladva előre-hátra, esetleg oldalra)
  • Korcsolyázás (amikor oldalirányba elugrasz az egyik lábadra, a másikat pedig a levegőben tartva hátra nyújtod)

    A korcsolyázásról itt egy videó, ám itt nehezített körülmények között, labdával ás bosuval végzi Pulay Szilvi:

Ha ezeket a gyakorlatokat variálod változatosan, lehet belőle egy kemény intervall edzés, de akár egy alacsony pulzuson maradó kardió is. A lehetőségek tárháza végtelen, csak rajta áll, hogyan kombinálod ezeket!

Egyébként pedig, ha van otthon ezek közül a gépek közül bármelyik, könnyebben meg tudod tartani az állóképességedet:

Galéria / 4 kép

Kardióedzések futás helyett

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának motivációja rendkívüli az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Kép

Tökmindegy, mennyit hasazol, egyetlen dolog számít, ha hasizomedzést végzel!

A lapos hasnak több titka is van: fontos a genetika, az étkezés, és persze a hasizom edzése. Ez utóbbinál azonban van egy dolog, ami mindennél többet nyom a latba!

Kép

„Szeretem a kihívásokat, érdekes érzés, amikor komfortzónán kívül vagyok” – írta Kilian Jornet a hétvégi sík 10-ese után

Élete első 10 kilométeres utcai versenye feladta számára is a leckét, de valószínű a pályacsúcstartó norvég síkfutó, Jakob Ingebrigtsen számára sem volt sétagalopp az idei Hytteplanmila.

Kép

Peres Jepchirchir világcsúcsot futott a hétvégi félmaratoni VB-n Jacob Kiplimo személyében pedig először állt ugandai futó a dobogó tetején

A kenyai atlétanő utoljára szeptember elején futott világcsúcsot női félmaratoni versenyen, a 19 éves Kiplimo pedig egyéni legjobbját futotta, illetve ugandai csúcsot ért el élete első félmaratoni VB-jén.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem