Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Edzeni szívroham után: egy új kutatás szerint sokkal fontosabb, mint ahogy eddig hittük

futni,edzés,
Facebook
Twitter
Pinterest
Egy szívrohamot túlélni, majd lelkileg feldolgozni nem gyerekjáték, hanem kőkemény munka. A pihenés mellett azonban hatalmas szerepet játszik a regenerációban a sport és a terhelés is.

Számos tanulmány készült már arról, hogy a rendszeres fizikai aktivitás jelentősen csökkenti a szívbetegségek, a stroke és a szívroham kialakulását. De vajon azoknak, akiknek már volt miokardiális infarktusa, vagyis szívrohama, végleg le kell -e mondaniuk az edzésről a pihenés érdekében?

Egyáltalán nem - javasolja a Medicine & Science in Sports & Exercise folyóiratban megjelent legfrissebb tanulmány. Az ok egyszerű: az aktivitás fenntartása vagy növelése még segíthet is abban, hogy hosszabb ideig éljünk.

1000 Edzéstipp futáshoz

1000 Edzéstipp futáshoz

Ha elszántad magad, már meg is tetted a legfontosabb lépést a futóvá váláshoz. Amire ezen kívül szükséged lesz, azt mind megtalálod a Runner’s World első könyvében. 1000 tippünk végigvezet az első lépéstől az első versenyig vezető úton.

 

2490 Ft 1990 Ft

Megnézem

A kutatók 1651 szívinfarktuson átesett férfit vizsgáltak meg, és osztályozták őket az edzettségi szintjük alapján. 14 éven át nyomon követték őket, és arra jutottak, hogy azoknál, akik legalább heti 2.5 óra akítv testmozgásra szántak időt, 39% -kal alacsonyabb volt az összes okból eredő halálozási kockázat, mint az alacsony fizikai aktivitásúaknál - akik heti 1 órát sem mozogtak. Azoknál a résztvevőknél, akiknél a szívrohamot megelőző aktivitás legalább hetente 2,5 órára növekedett, 27% -kal alacsonyabb lett az esély a halálozásra.

futni, edzeni,
forrás: GettyImages

Laila Al-Shaar professzor, a tanulmány egyik szerzője elmondta, egyáltalán nem arról van szó, hogy HIIT edzést kellene végezni, vagy elképesztő távokat kell futni a cél érdekében: már heti 2.5 óra séta is hihetetlen előnyökkel jár - függetlenül a tempótól.

A séta javíthatja a szív- és érrendszeri kockázati tényezőket, ideértve a koleszterinszintet, a vérnyomást, a súlyszabályozást és az inzulinérzékenységet, amelyek mind fontosak ahhoz, hogy hosszú távon egészségesek maradjunk.

- vallja a professzor.
Olvasd el ezt is!

A szakértő szerint ugyan ebben a kísérletben csak férfiak vettek részt, de a mozgás pontosan ilyen hatással van a nők szervezetére is. Az egész napos ülés pedig mindkét nemnél egy komoly kockázati tényező: napi 8 óra számítógép előtt végzett munka jelentősen növeli a szívbetegségek kockázatát.

A professzor szerint első körben a legfontosabb, hogy a szívprobléma után konzultáljunk szakemberrel, a felgyógyulási időszakot vele tervezzük meg, a mozgást viszont ne hagyjuk figyelmen kívül: a séta vagy a kocogás mind csodát tesznek.

Galéria / 4 kép

4 összetevős receptek a futás utáni regenerációért

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem