Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Dietetikus vagyok és egyetlen fajta édesítőszert tartok otthon

juharszirup,édesítőszer,dietetikus
Facebook
Twitter
Pinterest
A dietetikus szerint nem lehet édes íz nélkül leélni egy életet, ezért inkább érdemes ésszerű kompromisszumot kötni.

Ez a cikk fordítás, eredetileg Lauren Manaker amerikai dietetikus írta.

Mint dietetikus a saját étrendemben is prioritásként kezelem, hogy minél táplálóbb legyen, de közben mégse kelljen lemondanom a kedvenc ízeimről. Ezért bár igyekszem minél kevesebb hozzáadott cukrot bevinni a szervezetembe, azért mégiscsak kívánom az édeset és szükségem van olyan hozzávalóra, amihez bármikor nyúlhatok, amikor édességet sütök vagy édes öntetet készítek. Az én esetemben ez a kanadai juharszirup. Bár gyakran egy kategóriába sorolják a cukorral vagy a mézzel – tény és való, hogy a kalória- és szénhidráttartalma hasonló –, a juharszirup egészséges tápanyagok garmadáját tartalmazza a természetes cukrok mellett.

Ez a vegytiszta változat más, mint a feldolgozott mostohatestvérei; amit az amerikai palacsintára tesznek, az sokszor nem is tartalmaz juharszirupot. Ehelyett mesterséges ételízesítő van bennük, plusz természetesen finomított répacukor. Az igazi juharszirupot közvetlenül a juharfákról szüretelik. Kiszívják belőlük a nedvet, majd forralás útján aranyló, ragadós csodává sűrítik.

juharszirup,édesítőszer
forrás: Getty Images

A tiszta juharszirup jótékony hatásai

Nézzünk szembe a tényekkel: cukormentesen egyszerűen lehetetlen leélni egy életet. Aki rendelkezik ízlelőbimbókkal, az kívánni fogja az édes ízt, és az étel arra való, hogy élvezzük. A tiszta juharszirup több okból is okos választás:

1. Antioxidánsok vannak benne

Ugyanúgy, ahogy a gyümölcsökben, zöldségekben, magvakban, babfélékben. Egy táplálkozáskutató szervezet adatai szerint ha a finomított cukrot juharszirupra cseréljük, akkor naponta annyi antioxidánst viszünk be a szervezetünkbe, mint ha egy marék diót vagy mandulát vagy bogyós gyümölcsöt ettünk volna meg.

A tiszta juhariszirup legalább 67 féle polifenol nevű antioxidánsért felelős. Ebből kilenc csak ebben a fajta szirupban található meg.

2. Prebiotikumok

A prebiotikumok fontos összetevők a belek egészsége szempontjából. Továbbá segítenek megőrizni az immunrendszer épségét és szabályozni a testünkben zajló gyulladásos folyamatokat. A prebiotikumok ráadásul segítenek a probiotikumok táplálásában. A tiszta juharszirup oligoszacharid nevű prebiotikumokat tartalmaz; ezek segítenek életben tartani a laktobacillus elnevezésű probiotikumokat. Jótékony hatású baktériumokról van szó, amelyek erjesztett ételekben, például joghurtban is megtalálhatók.

3. Vitaminok és ásványi anyagok

A tiszta juharszirup cink, kálium, kálcium és mangán, valamint változatos vitaminok természetes forrása. Különösen gazdag mangánban, ami több tápanyag, így a szénhidrátok emésztésében is komoly szerepet játszik. Mi több, a mangán a PMS bizonyos tüneteit is segít enyhíteni.

4. Alacsony glikémiás index

A glikémiás index az az érték, amely jelzi, milyen gyorsan vagy lassan növeli meg a vércukorszintet egy adott tápanyag. A magas glikémiás indexszel rendelkező ételektől a vércukrunk az egekbe szökik, majd visszaesik a pincébe. Ettől az ember elpilledtnek és labilisnak érzi magát, fejfájás is gyötörheti, valamint falásrohamok törhetnek rá. A tiszta juharszirup glikémiás indexe 54 körül van, jóval alacsonyabb, mint az asztali cukoré, ami 65.

A tiszta juharszirupot használhatod bármiben, amibe eddig cukrot tettél


Kávéban, teában, süteményekben, mártásokban, akár lekvárban is. Próbáld ki, hogy kevesebb is elég-e belőle – a juharszirup is csak édesítő, bánj vele mértékkel.


10 trükk olyan emberektől, akik SOHA nem használnak hozzáadott cukrot:

Galéria / 10 kép

10 trükk olyan emberektől, akik SOHA nem használnak hozzáadott cukrot

Megnézem a galériát

popsugar.com

Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem