Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés
Kép
Egyéb

Nagy visszatérések az atlétika világából – 1. rész

Nemcsak mi, amatőr futók sérülhetünk le vagy kényszerülünk parkolópályára, érhetünk meg sikertelen versenyeket, hanem profi atléták is kerülnek ilyen helyzetbe olykor. Az élvonalba visszatérni és újra a legnagyobb eredményeket hozni, soha nem egyszerű feladat, ám többen is bebizonyították már, hogy nem lehetetlen.

2020. augusztus 4.

Kép
Edzés

Futócipőre költesz, futózoknira kevésbé? Rosszul teszed!

A futó számára a zokni ugyanolyan fontos a kényelem és a teljesítmény szempontjából, mint egy tisztességes futócipő, pláne hosszabb távokon. Nem is hinnéd, milyen kellemetlenségeket okozhatsz magadnak egy vacak minőségű zoknival!

2020. július 27.

Kép
Edzés

7 szempont, amit mérlegelj, ha idősebb korban térnél vissza a futáshoz

A veterán korú egykori elit futó saját tapasztalatai alapján segít ebben a kérdésben.

2020. július 23.

Kép
Runner's World

Fuss sérülésmentesen! – itt a legújabb bookazine-unk

Megérkezett a Runner’s World legújabb bookazine-ja, melynek középpontjában a sérülések és azok megelőzése, kezelése áll!

2020. július 7.

Kép
Edzés

Simán belefér, ha több szénhidrátot eszel a verseny alatt- lesz egy nagyon pozitív hatása

Eszedbe se jusson megvonni magadtól a szénhidrátokat, pláne, ha sokat edzel. A legújabb kutatások szerint ugyanis az eddigi ajánlott mennyiségnél jóval több szénhidrát bevitele pozitív hatással van a szervezetre.

2020. július 4.

Kép
Edzés

Íme 6 szokás, amelyek abban segítenek, hogy a sérülést csak hírből ismerd

Mindenkinek van olyan futó ismerőse, aki hosszú évek óta fut és soha nem sérül le. Egy olyan sportban, ahol a túlterheléses sérülések oly gyakoriak, hogyan maradhatnak egészségesek, mi az ő titkuk?

2020. június 15.

Kép
Edzés

Miért nem jó, ha futás közben valamit tartasz az egyik kezedben?

Telefon, egy kisebb palack víz…ezek azok a tárgyak, amiket leggyakrabban a kezünkben tartunk futás közben.

2020. április 20.

Kép
Edzés

Az alacsony BMI a futónők esetében emeli a sérülések kialakulásának kockázatát és fáradásos törésekhez vezethet

A gyorsaság fejlesztéséhez az általános ajánlás szerint a megfelelő edzésmunka elvégzésén túl az optimális súly is elengedhetetlen.

2020. március 4.

Kép
Edzés

Miért nem jó, ha futás közben valamit tartasz az egyik kezedben?

Telefon, egy kisebb palack víz…ezek azok a tárgyak, amiket leggyakrabban a kezünkben tartunk futás közben.

2020. április 20.

Kép
Edzés

Az alacsony BMI a futónők esetében emeli a sérülések kialakulásának kockázatát és fáradásos törésekhez vezethet

A gyorsaság fejlesztéséhez az általános ajánlás szerint a megfelelő edzésmunka elvégzésén túl az optimális súly is elengedhetetlen.

2020. március 4.

Kép
Hírek

Egy év kihagyás után ismét versenyez Baji Balázs

A világbajnoki bronzérmes és Európa-bajnoki ezüstérmes gátfutó a hétvégi fedettpályás atlétikai versenyen állt rajhoz.

2020. február 17.

Kép
Edzés

Kerüld el a legtipikusabb sí és snowboard sérüléseket!

A sí vagy snowboard balesetek esélye nem csak akkor magas, ha gyakran űzöd ezeket a sportokat - az egy hetes utazás alatt is könnyű balesetet szenvedni. Figyelj a következőkre, és ha lehet, kerüld el a legtipikusabb sérüléseket!

2020. február 8.

Kép
Hírek

Tiricz Irén negyedik lett az elmúlt hétvégi Ultra Pirineu-n Spanyolországban

Irén futóéve sérülésekkel és hosszú kihagyásokkal indult, ha csak ezt tekintjük, mindenképpen elmondható, hogy nagyszerű eredményt ért el a rangos nemzetközi versenyen.

2019. október 9.

Kép
Edzés

Túlstresszeled az edzéseidet? Tippek, hogy örökre kivédd az ebből adódó sérüléseket

Mostanában kellemetlen fájdalom tör rád futás közben? A legvalószínűbb ok a kimerültség, ezen viszont csak te tudsz változtatni. Fogadd meg a következőket!

2019. október 7.

Kép
Hírek

Több hónapos kényszerpihenő után újra a futópályán Baji Balázs

Végre ismét futhat Baji Balázs, ezzel a súlyos térdsérüléséből lábadozó világbajnoki bronzérmes és Európa-bajnoki ezüstérmes gátfutó rehabilitációja újabb mérföldkőhöz érkezett.

2019. július 29.

Kép
Edzés

5 fontos ok, amiért igenis ki kell hagynod a következő versenyedet

Hetekig, hónapokig edzel, keményen készülsz, de mégis adódhat olyan szituáció, hogy saját magad érdekében jobb, ha nem indulsz el a következő versenyeden. Akármilyen nehéz is, de ha a következők fennállnak, igenis be kell nyomni a STOP gombot!

2019. június 26.

Kép

Az újrakezdés öröme

Borzasztó, amikor visszaesik a teljesítményed, úgy érzed, hanyatlik a futásod, és azt látod, hogy olyan rosszul futsz, mint ezeréve (sem), mégis ebben a fázisban is van valami szép és jó.

Kép

A jegelés mégsem a legjobb megoldás izomfájdalom esetén?

Lesérültél, az első dolgot pedig a jegelés? Tény, hogy a legtöbb embernél ez rögződött be a leginkább, ám egy szakember szerint nem ez az első dolog, amire igazán szükség van ilyenkor!

Kép

Szabad kezdőként sprintelni?

Olvasónk túl hamar kezdett el gyorsító edzéseket végezni, így gyorsan be is gyűjtött egy sérülést. Lőrincz Olivért kereste meg a problémájával.

Kép
Edzés

A maraton ugrott, de a Mátrabérc megmenekült

Veletek is előfordult már olyan, hogy miközben készültök egy-egy célversenyre, elképzelitek magát a versenyt? Mit fogtok ott csinálni, hogyan frissítetek, milyen érzés lesz futni és hogyan fejezitek be a versenyt? Mi lesz az eredmény és ezzel mennyire lesztek elégedettek? Majd pedig hogyan fogtok válaszolni az ismerősöktől kapott kérdésekre? Utóbbi talán olyan, mint egy képzelt riport egy elképzelt versenyről.

2019. április 19.

Kép
Edzés

Mindig a combhajlítód sérül edzés közben? Van megoldás

A futóknál a combhajlító izom kifejezetten sérülékeny pont, nem véletlenül: edzés közben végig dolgozik, és ha úgy futsz, hogy alapvetően nincs is megfelelő állapotban ez a terület, akkor még nagyobb bajt csinálsz.

2019. április 6.

Kép
Lélek

Ha újra kell kezdened, az még nem a világ vége! 5 dolog, amit megtanultam belőle

Ha már évek óta futsz, biztos veled is legalább egyszer előfordult már, hogy le kellett állnod a párnapos szüneteken kívül hosszabb időre, hol egy komolyabb sérülés, vagy esetleg magánéleti, munkahelyi problémák miatt.

2019. április 3.

Kép
Edzés

Mit és hogyan sportolj, ha sérülés miatt nem futhatsz?

Hogyan tartsd meg a formád akkor is, ha sérült vagy?

2019. március 24.

Kép
Egészség

Térdsérülés után mikor térhetsz vissza a futáshoz?

Ezzel kapcsolatban kereste meg olvasónk szakértőnket:

2019. március 13.

Kép
Edzés

4 dolog, amit tudnod kell a bokasérülésről

Ne siettesd a visszatérést, mert további problémákat okozhatsz magadnak.

2019. február 19.

Kép
Egészség

Betegségekkel tarkított kényszerpihenő, de legalább jól rápihenek az első tavaszi futásokra!

Ma egy hete, hogy nem futok. Valójában ezekben a napokban nem mondhatnám, hogy hiányzik a futás, mert olyan lázas megbetegedést hozott haza a kisebbik fiam, amilyet még nem láttam. S persze kaptam belőle én is.

2019. február 15.

Kép
Lélek

Amikor pihen a futócipő: 2 hónap futáshiány és totyogás

December eleje óta alig futok, és mivel ezeréve nem volt ilyen, mostanra kezdi megviselni a lelkemet is.

2019. február 14.

Előző oldal
Következő oldal
Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem