Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés
Kép
Egészség

Aggódnod kell, ha ropognak az ízületeid?

A bokád, vállad, térded időnként furcsa hangokat ad? Mozgás közben úgy recsegsz-ropogsz, mint egy régi lemezjátszó? Mutatjuk, mikor kell komolyabb problémára gyanakodnod, és mikor számít ártalmatlannak az ízületed hangja.

2018. november 30.

Kép
Egészség

Miért szenved egyre több fiatal, fitt nő csípőfájdalomtól?

Az elmúlt néhány évben drámaian emelkedett a csípőfájdalommal küzdő fiatal nők száma. A probléma ráadásul azoknál is előfordult, akik sportoltak is.

2018. október 4.

Kép
Egészség

A térded a gyenge pontod? Erősítsd a csípődet!

Az egyik leggyakoribb, futóknál jelentkező térdpanasz a PFPS, vagyis a patellofemorális fájdalom szindróma. Sokat tehetsz annak érdekében, hogy megelőzd ezt a problémát!

2018. szeptember 21.

Kép
Edzés

3 gyakorlat, amivel könnyen erősítheted a bokádat, lábfejedet

Sok futót érintenek a bokasérülések. A következő gyakorlatokkal viszont elkerülheted a kellemetlenségeket!

2018. augusztus 16.

Kép
Egészség

Térdprobléma miatt tényleg lőttek a hosszabb távoknak? Szakértőnk elmondja!

Olvasónk története a tökéletes példa, hogy milyen hosszadalmas és költséges lehet a rechabilitáció a túlzott megerőltetés után. A következő kérdéssel fordult szakértőnkhöz:

2018. január 17.

Kép
Edzés

Hatékony és egyszerű bokaerősítő gyakorlatok, amiket akár rehabilitációra is használhatsz

Olvasónk egy bokaműtéten esett át, viszont szeretné megerősíteni az alsó lábszárát. A következő kérdéssel fordul szakértőnkhöz, Szántó Nellihez:

2017. december 13.

Kép
Egészség

Hogyan lehet megelőzni a bokasérüléseket?

A boka rengeteg stressznek van kitéve futás közben, ezért is sérül meg gyakran.

2017. november 15.

Kép
Egészség

Ezért érdemes javítanod a bokád rugalmasságán

A bokád rugalmassága fontos szerepet játszik a futótechnikádban. Megmutatjuk, hogyan tesztelheted le, hogy a te ízületed elég rugalmas-e, illetve az is kiderül, hogyan teheted flexibilisebbé.

2017. június 15.

Kép
Egészség

Hogyan lehet megelőzni a bokasérüléseket?

A boka rengeteg stressznek van kitéve futás közben, ezért is sérül meg gyakran.

2017. november 15.

Kép
Egészség

Ezért érdemes javítanod a bokád rugalmasságán

A bokád rugalmassága fontos szerepet játszik a futótechnikádban. Megmutatjuk, hogyan tesztelheted le, hogy a te ízületed elég rugalmas-e, illetve az is kiderül, hogyan teheted flexibilisebbé.

2017. június 15.

Kép
Táplálkozás

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

2017. január 20.

Kép
Egészség

30K felkészülés: mit mond a gyógytornász a hosszútávfutásról?

Már egyszer volt egy nagyobb sérülésem, ezért a mostani felkészülésnek sokkal okosabban és óvatosabban álltam neki. Még egy szakértőt is megkértem, hogy mondja el a véleményét, és a legfontosabb tudnivalókat, hogy biztosan ne sérüljek le újra.

2016. szeptember 20.

Kép
Egészség

80 évesen is szeretnél még futni? Ezeket a szabályokat tartsd be!

Sok idősebb ember panaszkodik arra, hogy fiatalon még nagyon szeretett futni, de annyira megfájdult a térde, lába, hogy már nem bír. Ha te nem szeretnél így járni, és idős korban is futni akarsz, ezeket a szabályokat tartsd be:

2016. július 1.

Kép
Egészség

Futóknak kötelező: legyen otthon árnika géled!

Mindegy, hogy túlerőltetésről, izomfájdalomról, rándulásról, vagy sebekről van szó, az árnika nagy segítségedre lehet!

2016. június 20.

Kép
Egészség

Így kezeld és előzd meg a térd ízületi gyulladását!

Ha bedagad és fáj a térded, érdemes követned a következő tippeket, hiszen nem feltétlenül kell lemondanod a sportolásról!

2016. május 10.

Kép
Edzés

A térded védelmében

Sok futó jár konditerembe, vagy jógázik, hogy csökkentse a sérülésveszélyt. Az erő és a hajlékonyság fejlesztése fontos, de a mobilitás is legalább ennyire az. Mike Boyle, edző szerint a mobilitás az ízületekben előforduló mozgásokat jelenti és azt, mennyire mozog helyesen a tested más-más mozgásformák elvégzése közben. Ha nem teszel ellene, a futás következtében romolhat az ízületeid mobilitása. Megmutatjuk, mit tehetsz ez ellen.

2015. június 2.

Kép

Vigyázz a csípődre!

Sok futó jár konditerembe, vagy jógázik, hogy csökkenjen a kockázat a sérülésre. Az erő és a hajlékonyság fejlesztése fontos, de a mobilitás is legalább ennyire az. Mike Boyle, edző szerint a mobilitás az ízületekben előforudló mozgásokat jelenti és azt, mennyire mozog helyesen a tested más-más mozgásformák elvégzése közben. Ha nem teszel ellene, a futás következtében romolhat az ízületeid mobilitása. Megmutatjuk, mit tehetsz ez ellen.

Kép

Védd az ízületeid!

Sok futó jár konditerembe, vagy jógázik, hogy ne sérüljön. Az erő és a hajlékonyság fejlesztése fontos, de a mobilitás is legalább ennyire az. Mike Boyle, edző szerint a mobilitás az ízületekben előforduló mozgásokat jelenti és azt, mennyire mozog helyesen a tested más-más mozgásformák elvégzése közben. Ha nem teszel ellene, a futás következtében romolhat az ízületeid mobilitása. Megmutatjuk, mit tehetsz ez ellen.

Kép

A futás fiatalít

A rendszeresen futó emberek szervezetében kevesebb van abból a részecskéből, mely az öregedés egyik felelőse. Az Age folyóiratban megjelent tanulmány kutatói elit futókat és olyan embereket vizsgáltak, akik nem folytattak túlságosan aktív életmódot és sokat ültek.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem