Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

8 étel, amiben több a C-vitamin, mint a narancsban

narancs,c vitamin,immunrendszer
Facebook
Twitter
Pinterest
Hamarosan egyre jobban fel kell vérteznünk az immunrendszerünket a vírusok és baktériumok ellen, hogy ne robbanjunk le. Futónként erre még inkább oda kell figyelni, hiszen a sport stressz a szervezet számára, és egy-egy aktuális edzés le tudja pillanatnyilag rontani az immunrendszer működését, amikor fogékonyabbá válhatsz a megbetegedésekre.

Szakértők szerint naponta 75mg C-vitaminra van szüksége egy egészséges szervezetnek, amit a legjobb természetes forrásból, gyümölcsökből és zöldségekből bejuttatni (télen pedig érdemes ezt megspékelni extraként táplálék-kiegészítővel is, amikor a dózist jócskán meg lehet/kell emelni).

Mindenesetre ezeket érdemes naponta fogyasztani:

Kaliforniai paprika

Színes, ropogós és nagyon kevés kalóriát tartalmaz, ellenben 95mg C-vitamint. Legyen a salátád, szendvicsed alapvető összetevője!

Brokkoli

Amellett, hogy remek C-vitamin forrás, sok benne a vas és cink is, ráadásul zöldség létére proteinforrásként is számon tartják. Arra vigyázz, hogy ne főzd túl, inkább csak forrázd le, és egy percig hagyd „főni”.

Eper

Az eperszezonnak ugyan vége, sokan tesznek el nyáron a fagyasztóba epret. Egy bögrényi adag feldarabolt eper 98mg C-vitamint rejt magában és 53 kalóriát. Télen se állj el vele!

Sárga kiwi

Egy igazi C-vitaminbomba, kétszer annyi C-vitamin tartalmaz, mint a sima, zöld húsú kiwi! Szóval legközelebb, ha meglátod a zöldségesnél vagy a szupermarketben, ne csak rácsodálkozz a színére, hanem vegyél is belőle egy adagot!

Hegyes erős paprika

A férfiak nagy kedvence nem csak az anyagcserét turbózza fel, hanem C-vitaminnal is feltölt, egy darab ugyanis kb. 110mg-ot tartalmaz ebből a hatóanyagból.

Karalábé

Oké-oké, gyerekkorodban talán nem szeretted annyira, de felnőttként érdemes rákattanni! Egy bögrényi 84mg C-vitamint tartalmaz, ráadásul rengetegféleképpen elkészíthető: mehet levesbe, salátába, de akár meg is sütheted!

Ananász

Nem csak csodálatos C-vitamin forrás, de magnéziumban is dúskál, ami egy futó számára kiemelten fontos tápanyag az izmok és csontos egészsége miatt!

Olvasd el ezt is!

Galéria / 9 kép

A legfontosabb vitaminok futóknak

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem