Borítókép: Büntetőkör #55 - Emlékek a tesiórákról: Közismert emberek, sportolók, művészek, edzők mesélnek

Büntetőkör #55 - Emlékek a tesiórákról: Közismert emberek, sportolók, művészek, edzők mesélnek

Forrás: Pexels.com
Egy nagyon szuper új, 9 részes mini évaddal érkezett Simonyi Balázs a Büntetőkör podcastsoroztaban testnevelés témában - ennek hatodik részét hallgathatod meg most!

Emlékek a tesiórákról

Közismert emberek, sportolók, művészek, edzők mesélnek az ő testnevelés órai élményeikről: Lisztes Krisztián, Ferenczi István, Kovács Patrícia, Kádár-Papp Nóra, Nádas Péter, Lőrincz Olivér, Lubics Szilvia, Káldy Zoltán, Józsa Gábor, Kertész István, Mecser Lajos. Valamint itt lesz egy régivágású, susogós-sípos-magázós tesitanár, Őze Tibor, aki több évtized alatt kikristályosodott pedagógiáját osztja meg.

ITT HALLGATHATOD MEG:

9 részes adásfolyamunk célja: egyéni történeteken, tapasztaltokon át feltárni a testneveléshez való kapcsolatunkat, hozzáállást diák, szülő és tanár részéről. Az adásokban feltűnik sok aktív és nyugdíjas testnevelő, főállású, besegítő, napközis, speciális igényű gyerekekkel foglalkozó, edző, gyógytornász és fizioterapeuta, nő és férfi egyaránt.

  • Megszólalnak mai és egykori diákok - örömökről, frusztrációkról, vegyes tesis élményekről.
  • Szülők és gyerekek elvárásokról, hozzáállásról. És ne feledjük: sok testnevelő tanár szülő is, tehát látják az érem két oldalát, és elmondhatják: mit várnak el szülőként egy ideális tesitanártól.
  • Szó lesz az adásfolyamban a sport megszerettettetéséről, hozzáállásról diák és tanár részéről, megközelítésekről, (de)motivációról, mindennapos tesiről.
  • Korszellemről, generációs különbségekről. Milyen módszerekkel lehet megfogni a mai gyerekeket, amikor nagyságrendekkel több hatás éri őket, mint akár 10 vagy 30 éve.Mi korszerűtlen és mi életszerűtlen? Mi ódivatú és mi mai is menő? Mennyire igazságos azt mondani, hogy a tesi megrekedt a múltban, és hogy sok tanár csak a nyugdíjig akarja kihúzni alibi tesioktatással? Lehet, hogy a régi beidegződések ma is működnek?
  • Személyes sztorik, tesivel kapcsolatos gondolatok és önreflexiók jönnek. Beszélünk sztereotípiákról, szakbarbárságról. Testnevelők szubkultúrájáról. Arról, hogy ki milyen sportot "erőltet" a gyerekekre.
  • Beszélünk arról is, hogy a testnevelésnek mi lenne a missziója, értelme. Körbejárjuk, hogy mik a legbefolyásosabb: körülmények, óraszám, hozzáállás, gyerekanyag, tanár. Mi a mindennapos tesi előnye, hátránya?
  • Egy évfolyamon, egy osztályon belül számos fizikai különbség van: hogyan lehet differenciálni? Mi van az osztályozással vagy a pálcikarajzzal? Tud-e, kell-e egy tesitanárnak vetélkedni külsős órákkal, iskolai sportkörrel vagy egyesületi sportolással, amivel a jegyet is gyakran kiváltják a diákok?
  • Mi van a melegítéssel: nem tudnak vagy nem akarnak? Van-e értelme a tornasornak? Vagy a tesztelésnek, és melyiknek? Talán Cooper? Ingafutás? Van-e értelme a kislabdahajításnak, a távol- és magasugrásnak? Mi van a kinevetéssel? Mi van a menstruáló lányokkal? Egyáltalán: koedukált vagy szétválasztott tesioktatás üdvös?

AZ ADÁSOKBÓL KIDERÜL, AMELYEKET ITT TALÁLSZ!