Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

A lány, aki egy cseppet sem fél a szénhidrátoktól – tanulj tőle!

Botos Reni,szénhidrát
Facebook
Twitter
Pinterest
Szerencsére lassan mindenki megérti, hogy semmi szüksége a szervezetnek a szénhidrátmegvonásra, mert hosszútávon egyáltalán nem ez a karcsúság és a kiegyensúlyozottság titka. Ha azonban még mindig azt gondolod, hogy a szénhidrát igenis közellenség, érdemes elolvasnod Botos Reni életmódblogger ’szénhidrát-storyját’!

Renire nem volt nehéz felfigyelni az Instagramon: a fiatal lány igazi zabkásarajongó, így bármikor lehet tőle ötletet csenni, de rengeteg más egészséges, kreatív menüjét is megmutatja nap mint nap a követőinek. Nemrég beszámolt arról is, milyen táplálkozási zavarral küzdött, így abszolút hiteles forrásnak tekinthető. Olyannak, aki jól tudja, milyen túlsúlyosnak lenni, de azt is tudta, mikor kell változtatni.

Ám Reni nem csak ezért tűnt elsőre nagyon érdekesnek: napi menüjének legnagyobb részét a szénhidrátok alkotják, ennek ellenére remekül néz ki. Nem volt kérdés, hogy faggassuk kicsit az étkezésről…

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Energiazselé házilag

Nagyon tudatosan rakod össze a napi menüidet - mennyi időt szánsz ezek elkészítésére?

Az attól függ, hogy főzős/sütős nap van vagy nincs. Mi általában heti háromszor főzünk itthon, 2-3 napra előre. Ugyanez a helyzet a sütéssel is, heti kétszer készítünk desszertet, amit uzsonnákra napokig be tudunk csomagolni. Ezzel egyrészt rengeteg időt meg tudunk spórolni, másrészt nem kell minden nap a következő napi dobozoláson gondolkodni. Igyekszem gyors, tápláló fogásokban gondolkodni: egy főzős napon erre 1 óra megy el, ha pedig épp van készen ebéd és uzsonna is, akkor egy 10 perc, de igazából akár a reggelit is el lehet 2 napra előre készíteni. Így akadhat olyan nap is, amikor nem kell előre dobozolni, mert már készen volt minden előző nap.

Reni tippje


Nagyon jó időspóroló tipp még a heti 1 bevásárlás. Ha egész héten írjuk, hogy mi fogyott el, vagy hétvégén előre kigondoljuk, hogy miket szeretnénk készteni a következő héten, akkor azzal is sok időt nyerhetünk, hiszen nem rohangálunk 1-2 naponta a boltba valamiért.

Botos Reni,étkezés
forrás: Botos Reni

Miért fontos számodra ennyire a helyes táplálkozás?

Általános iskolában sokat bántottak azzal, hogy nagy a fenekem és fogynom kéne. Akkor kezdtem bele az életmódváltásba, ástam bele magam a helyes táplálkozás témakörébe, amelyben a mai napig igyekszem folyamatosan bővíteni a tudásomat.

Saját magamon tapasztalom, hogy a táplálkozás nem csak az egészségi állapotunkra van nagy hatással, de a napi aktivitásunkra és terhelhetőképességünkre is.

Mennyit és mit edzel?

Nagyjából 3 éve járok rendszeres konditerembe súlyzóst edzéseket végezni, emellett pedig tavaly nyáron a jóga lett a szenvedélyem. Korábban félmaratoni távokat futottam, előtte pedig évekig röplabdáztam, de a konditeremben találtam meg a helyem.

Elég sok szénhidrát szerepel a napi menüdben, mégis nagyon karcsú vagy. Az emberek legtöbbje tévesen pont ezt az ételcsoportot zárja ki, ha fogyni akar. De mit mondanál a szénhidrátok "védelmében", miért nem szabad mellőzni őket?

Olvasd el ezt is!

Hosszú évekig mellőztem őket én is, igyekeztem inkább a fehérjét és a zsírokat előnyben részesíteni, de valahogy sosem volt elég energiám. Amióta nem eszem húst és tejtermékeket, illetve halat is csak ritkán, azóta a szénhidrátok lettek a fő tápanyagforrásaim. Azóta nem csak hogy tele vagyok energiával, de azt érzem, hogy sokkal jobb az anyagcserém.

Háromszor annyi szénhidrátot ehetek, mint régen, a fehérjés-zsíros korszakomban ettem, a súlyom pedig ugyanannyi. Nagyon törekszem a minél színesebb, tápanyagdúsabb étkezésre. Régebben figyeltem arra, hogy a vacsorámban már ne nagyon legyen szénhidrát, de mostanra már ezt a berögződésemet is elengedtem. Hallgatok a testemre, igyekszem minél vitamindúsabban étkezni, mert hosszú távon nagyon nem mindegy, hogy mivel tápláljuk a testünket.

Mely szénhidrátok szerepelnek leggyakrabban a menüidben?

A kedvenc szénhidrátjaim a zabpehely (ebből 50g nálam mindig egy reggeli) és a rizs/bulgur (ebből 60g szárazon nálam egy adag köret). Szeretem a burgonyát is: bár sajnos az elmúlt években nagyon elterjedt, hogy "nem jó burgonyát enni", valójában a szénhidráttartalma még alacsonyabb is, mint a rizsnek, és jól elkészítve igenis szerepelhet az egészséges életmódban. Szeretem még az édesburgonyát, illetve a gyümölcsök közül a banán és az eper a kedvenceim.

Galéria / 6 kép

Nem fog hiányozni a finomított szénhidrát: 6 tészta alternatíva

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Kép

Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Kép

Hogyan válaszd ki a számodra legmegfelelőbb futódzsekit?

Egy jó futókabát szuper védelmet nyújt az őszi hűvösben, a fagyos télben, de még egy átmeneti időszakban is jó szolgálatot tehet. Nem beszélve arról, hogy sok hazai és nemzetközi, elsősorban terepfutóverseny kötelező darabja.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem