Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Amit a Monti ásványvízről tudni kell a bölcs választás meghozatala érdekében

Amit a Monti ásványvízről tudni kell a bölcs választás meghozatala érdekében
Facebook
Twitter
Pinterest
Az emberi szervezet több mint a felét víz teszi ki, amely pontos mennyisége nemtől és kortól egyaránt függ, így bátran kijelenthetjük, hogy a víz az élet nélkülözhetetlen eleme.

Számos kutatás foglalkozott már a víz szervezetre gyakorolt hatásával és a szükséges napi mennyiség meghatározásával, amelyből számos különböző tényállás született. Azonban amelyben mindannyian megegyeztek, az az, hogy naponta 3-4 liter vizet legalább be kell vinni a szervezetbe ahhoz, hogy a folyadékháztartás számára ideális legyen.

Amennyiben odafigyel a megfelelő mennyiségű és minőségű víz bevitelére, akkor megszabadulhat számos olyan hétköznapinak számító tünettől, mint a fejfájás vagy a levertség, valamint gondolkodása is koncentráltabb lesz.

A víz jellegzetességei és típusai

Nem elegendő odafigyelni a víz mennyiségére, a minőségére is kifejezetten nagy figyelmet kell fordítania. Természetes ásványvizeknek csakis a szigorú követelményeknek megfelelt vizeket lehet hívni, a megnevezést pedig kizárólag az Országos Tisztifőorvosi Hivatal Országos Gyógyhelyi és Gyógyfürdőügyi Igazgatósága ismerheti el. A víznek teljes mértékben szennyeződésektől mentesnek kell lennie mind kémiai, mind mikrobiológiai szinten.

A vizeknek különböző típusai léteznek. Ilyen a forrásvíz, amely kifejezetten tiszta és természetes. Csak ott palackozható, ahol kitermelik, azonban összetétele nem állandó, így nem szükséges hivatalosan elismerni. A gyógyvizek, ahogyan azt a nevük is sejteti, valamilyen gyógyhatással bírnak. Összetételüket tekintve az oldott ásványianyag-tartalma 25-30.000 mg/liter közé tehető, míg az ásványvizekben 400-2.500 mg/liter.

Hazánkban a csapvíz minden településen elérhető ivóvíz, azonban ezeknek csupán 10%-a származtatható védett rétegekből, míg a fennmaradó 90%-ot vegyszerek segítségével tisztítani szükséges. A dúsított és ízesített vizek az előző típusba tartozó vízformákat adalékanyagokkal, aromákkal, valamint szén-dioxiddal dúsítják.

A Monti víz egyedisége

Amennyiben a természetességnél szeretne maradni, akkor mindenképpen a tiszta ásványvizet válassza, mivel szomjoltásra és a szervezet táplálására az a legalkalmasabb. Egy olyan érintetlen, de mégis ásványi anyagokban gazdag ásványvízről beszélünk, amely felülmúl minden várakozást. Nincs kezelve, így nem tartalmaz káros anyagokat, sem szennyeződéseket. Természetes formájában fogyasztható, ahogyan 200 méter mélyből feltör a föld rétegeiből.

A felszínre hozott vizet teljes mértékben zárt rendszerben kezelik és ballonokba töltik, mindezt a legszigorúbb higiéniai követelmények szerint.

Amennyiben szeretne biztos forrásból vásárolni megbízható összetevőkkel rendelkező természetes ásványvizet, akkor látogasson el a Montivíz honlapjára, ahol kiválaszthatja az önnek legmegfelelőbb kiszerelésű ballonos ásványvizet.

Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem