Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

A szilva nagyon jót tesz a csontoknak, de nem csak emiatt kellene minden futónak ennie!

szilva, gyümölcs,
Facebook
Twitter
Pinterest
Itt a szilvaszezon, ezt pedig nem árt kihasználni! Próbáld beiktatni a friss szilvát a napi menüdbe: szuper nassolnivaló, de köretként, húsok mellé is kiváló. A maradékot tedd el télire - megéri, pláne a következő szuper hatások miatt!

Tápanyagban nagyon gazdag

A szilva nemcsak rostokban és antioxidánsokban, de vitaminokban és ásványi anyagokban is bővelkedik. Egy méretesebb szilvában körülbelül 30 kalória van, és körülbelül 8 gramm szénhidrát, 7 gramm cukor, 1 gramm rost, de található benne A, C, K-vitamin, réz, kálium és mangán is.

Fuss és Főzz

Fuss és Főzz

A sportolók életében rendkívül fontos a megfelelő táplálkozás, hogy edzés terved valóban teljesülni tudjon. A Fuss & Főzz a Runner’s World Magazin hasábjain megjelent legjobb recepteket tartalmazza!

 

4995 Ft 3995 Ft

Megnézem
Olvasd el ezt is!

Kiváló a székrekedés ellen

A szilva cellulózt és pektint tartalmaz: ezek növényi rostok, amik emészthetetlenek, a bélben megdagadnak, megnövekedik a térfogatuk, így elősegítik a bélperisztaltikát. Nemcsak a teltségérzetért felelős, de a hatékonyabb emésztésben is fontos szerepe van. Sőt, kutatások szerint a napi rendszeres szilvafogyasztás hatékonyabb lehet, mint bizonyos hashajtók alkalmazása. Pont ezért arra is figyelj, hogy ha nem akarod, hogy hasmenésed legyen, mértékkel edd a szilvát!

Szuper gyulladáscsökkentő

A szilva antioxidánsokban gazdag, amelyek segítenek a gyulladáscsökkentésben és óvják a sejteket a szabad gyökök káros hatásaitól. Különösen magas a szilvában a polifenol antioxidánsok mennyisége, amelyek pozitív hatással vannak a csontok egészségére, és hozzájárulhatnak a szívbetegségek és a cukorbetegség kockázatának csökkentéséhez.

szilva, gyümölcs,
forrás: GettyImages

Segít csökkenteni a vércukorszintet

Annak ellenére, hogy szénhidrátban gazdag, kutatások szerint a szilva nem okoz jelentős növekedést a vércukorszintben. Ez annak tulajdonítható, hogy növeli az adiponektin szintjét, ami egy hormon, amely szerepet játszik a vércukorszint szabályozásában. Ezenkívül a szilva rostjai is sokat segítenek: a rost lelassítja azt a sebességet, amellyel a test felszívja a szénhidrátokat étkezés után, és ezáltal a vércukorszint fokozatosan növekszik, nem pedig hirtelen ugrik meg.

Hasznos a csontoknak

A szilva, de főképp az aszalt szilva nagyon jó hatással van a csontokra, sőt, kutatások szerint ha kezdenek romlani a csontjaink, a gyakori szilvafogyasztás ezt akár vissza is fordíthatja. Csontritkulás ellen, vagy megelőzésképp nassolj aszalt szilvát!

Jót tesz a szívnek

Nem egy kutatás bizonyítja már, hogy a szilva és az aszalt szilva nagyon hasznosak a szív egészsége szempontjából: ennek oka valószínűleg a szilva és az aszalt szilva magas rost-, kálium- és antioxidáns-tartalma.

Galéria / 10 kép

Zöldségek és gyümölcsök, amik magas vitamintartalommal rendelkeznek

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem