Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Ne feledd: az edzés az egyik legjobb immunerősítő! 5 ok, amiért most sem szabad abbahagynod

edzés,testmozgás
Facebook
Twitter
Pinterest
Az immunerősítés a koronavírus miatt most tényleg központi téma, viszont nem csak az extra adag vitaminbevitel az egyetlen fontos dolog, ha tenni akarsz magadért!

Most van itt az ideje az extra adag C és D-vitamin bevitelnek, a házi immunerősítőknek, az étkezés helyes átalakításának - ezek ugyanis mind erősítik az immunrendszert. Viszont a bezártság alatt az edzésről sem kell elfeledkezned!

Azt már korábban összeszedtük, mikre érdemes figyelni most a futások alkalmával - mert futni lehet, és érdemes is, csak be kell tartani a szabályokat.

Marad még az edzés otthon, a 4 fal között, vagy a kertben, amit nem muszály ám félvállról venni: eszközök nélkül is lehet kőkemény, saját testsúlyos edzést végezni, de ha van otthon kézisúlyod, egy nagyobb vizespalackod, esetleg TRX vagy gumikötél, akkor tényleg minden adott a mozgáshoz. Ne hagyagold el: egyrészt könnyen felkúszhatnak a kilók, ha otthon vagy és leginkább az evésre koncentrálsz, másrészt számtalan más pozitív hatása is van a rendszeres testmozgásnak, amik a kornavírus alatt extra fontosak az immunrendszer szempontjából!

Galéria / 3 kép

Szuper immunerősítő teák

Megnézem a galériát

Fontos az immunrendszer szempontjából

Az edzés, főleg akkor, ha intenzíven végzed, megnöveli a szervezet oxigén- és tápanyagigényét, emellett a vérnek is fokozza a szállítókapacitását. A gyakran sportolóknál intenzívebb a vérképzés, aktívabb a vörös csontvelő. A sportolóknál emellett intenzívebb a vérkeringés, ami azt eredményezi, hogy nehezebben maradnak meg a kórokozók, a vér ugyanis több ellenanyagot szállít a szervezetben.

Segít a depresszió ellen

A bezártság, a kilátástalanság érzése mindenkit megviselnek: most különösen fontos a pozitív hozzáállás. A mozgás során endorfin, azaz boldogsághormon szabadul fel a szervezetben, aminek a hatását még órákkal a sportolás után is érezni fogod. Ezek a boldogsághormonok segítenek a depresszió tüneteinek az enyhítésében.

sport,testmozgás
forrás: GettyImages

Csökkenti bizonyos betegségek kialakulásának a kockázatát

Kutatások szerint a rendszeres, legalább közepes intenzitású testmozgás segít megelőzni a tumorok kialakulását, és hatékony fegyver a stroke, a magas vérnyomás és a magas koleszterinszint ellen.

Hozzájárul a stressz levezetéséhez

Az otthonlét akár komoly stresszhelyzetet is eredményezhet: megnőhet a konfliktusforrás a családtagokkal, a gyerekekkel, és egyáltalán, a stressz szintünk sokkal magasabb, hiszen nem tudhatjuk, mi vár ránk. Ebben is segít a sport, hiszen a boldogsághormonok révén oldja és csökkenti a stressz szintet!

Serkenti az anyagcserét

Az otthonlét, a kevesebb aktivitás lassítja az anyagcserét: a több hetes bezártság, ha nem figyelsz, könnyen pluszkilókat és lassuló metabolizmust eredményezhet, nem beszélve arról, hogy ilyenkor könnyebb túl sokat nassolni, és s stressz miatt nem épp a megfelelő ételeket választani. A rendszeres mozgás viszont serkenti a belek működését, így gyorsabb lesz az emésztés, a méreganyagok hamarabb távoznak a bélcsatornából, így sokat tehetsz a székrekedés ellen is.

Galéria / 5 kép

Ételek, amik lassítják az emésztésed - kerüld őket, ha lefogynál!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A hűvös idő alapkelléke: fejpánt – mutatunk pár szuper darabot!

A fejpánt nagyon praktikus darab, hiszen a füleket, homlokot védi, a hajat a helyén tartja, de nem túl meleg, mint egy sapka, és az izzadtságot is jól elvezeti. Létezik belőle bélelt verzió is, hogy a hidegebb időben is élvezhesd ennek a szuper kiegészítőnek az előnyeit.

Kép

3 őszi saláta, amiket ha megkóstolsz, többé nem felejtesz el!

Lassan kevesebb az idényzöldség a polcokon, és a hidegebb idő beköszöntével a test is a tartalmasabb ételeket kívánja. De ettől még ősszel és télen is kellenek a saláták - a következő 3 variációra tutira rákattantok!

Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Kép

Fejleszd az egyensúlyérzékelésedet - mutatjuk, hogyan kezdj bele!

Sokat profitálhatsz abból a futásaid alatt is, ha fejleszted az egyensúlyérzékelésedet, ám nem csak futóknak javasolt kicsit komolyabban ráfeküdni a témára.

Kép

10 egyszerű, de hatékony tanács kezdőknek, haladóknak és bárkinek, akinek éppen jól jön…

A futás elég egyértelmű és könnyű sport. Egyrészt minél többet teszel bele, annál többet ki is tudsz belőle venni, amit nem más, mint az eredményesség tükröz. Másrészt könnyű, hisz közvetlenül a bejárati ajtótól kezdheted az edzést és elég hozzá, ha az egyik lábadat a másik elég helyezed.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem