Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

A maratoni felkészülés pozitívumai, amelyekre akkor is számíthatsz, ha most nem tudsz versenyezni!

koronavírus,maratoni felkészülés,törölt verseny,motiváció
Facebook
Twitter
Pinterest
Íme egy kis motivációs csokor azoknak, akiket megfosztott nagy álmától a koronavírus.
Olvasd el ezt is!

Jót teszel a szívednek!

A University of London (UCL) tanulmánya szerint miközben életed első maratonjára készülsz, az öregedés jeleit akár négy évvel lelassíthatod. Csökken az artériák merevsége, mérséklődik a vérnyomás, csökkennek a szívroham és a stroke esélyei. „Tanulmányunk azt mutatja, hogy mindössze hat hónap alatt meg lehet fordítani az érrendszer öregedésének következményeit az elvégzett edzésmunkával” - mondta Dr. Charlotte Manisty, az egyetem vezető tanára.

koronavírus,szív,keringés,motiváció,maratoni felkészülés
forrás: Getty Images

Jobb veled dolgozni!

A maratoni felkészülés nemcsak erősebb futóvá tesz, hanem hatékonyabb munkavállalóvá is. A rendszeres futás olyan kognitív funkciókat javít, mint például a döntéshozatal. A CV-Library nemrégiben készített felmérése szerint a maratoni futók közel 80 százaléka úgy gondolja, hogy futóként jobban tud összpontosítani és elkötelezni magát a munkavállalás világában.

Boldogabb leszel!

Ha éppen maratonra készülsz, boldogabb vagy, mint a nem futók jelentős része – legalábbis erre utal a Glasgow Caledonian Egyetem tudósai által készített tanulmány, melyben több mint 8000 futót kérdeztek meg arról, hogy milyen hatással van a rendszeres futás a jólétükre. A felmérés egy 6 pontos skálán 4,4 pontot adott, az átlag brit népesség 4 pontjához képest. Összességben a futók 89 %-a azt mondta, hogy a rendszeres futás boldogabbá teszi, és pozitív hatással van a mentális egészségükre, valamint a testképükre.

koronavírus,maratoni felkészülés,motiváció
forrás: Getty Images

Új barátokat szerzel!

Gyakori tévhit a maratoni felkészülésről, hogy elsősorban magányos elfoglaltság. Pedig nincs olyan szeglete a világnak, ahol ne lehetne valamilyen futóklubbot találni. Jelenleg persze nem érdemes közösségbe járni futóként sem, ám az online tér lehetőséget ad a kommunikációra most is, az összetartozás érzésének megélése és egymás motiválása így is lehetséges.

Rendhagyó eseményeknek lehetsz részese!

Hiszen idén olyan időpontban futhatsz például a London Maratonon (de sok egyéb utcai és terepversenyen is), amikor talán ideálisabbak a körülmények. Emberek milliói finiseltek már áprilisban a Buckingham-palota előtti célkapu alatt, te viszont egyike lehetsz azoknak, akikkel októberben történik meg a nagy csoda. Várhatóan hűvösebb lesz, így jobb eredményre lehetsz képes, amihez még az is hozzájárulhat, hogy a formádon tovább javítgathatsz a következő hónapokban.

Futós filmekkel és futáshoz kapcsolódó olvasmányokkal is fenn lehet tartani a lelkesedést. Lapozd át a galériát, hátha találsz benne olyan gondolatokat, amelyek neked szólnak!

Galéria / 10 kép

Maratoni motivációs idézetek

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Kép

Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Kép

Hogyan válaszd ki a számodra legmegfelelőbb futódzsekit?

Egy jó futókabát szuper védelmet nyújt az őszi hűvösben, a fagyos télben, de még egy átmeneti időszakban is jó szolgálatot tehet. Nem beszélve arról, hogy sok hazai és nemzetközi, elsősorban terepfutóverseny kötelező darabja.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem