Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Elképesztően hatékony az ebéd utáni pihenés, de van 3 szabály, amiket tarts be!

alvás,déli alvás
Facebook
Twitter
Pinterest
A home office miatt talán olyan dolgokat is megengedhet magának most az ember, amit egy munkahelyen nem: ilyen a déli alvás is. De vajon tényleg hatékony nap közben aludni?

A válasz egyértelműen igen, pláne akkor, ha rengeteget stresszelsz a kialakult helyzet miatt. És ne hidd, hogy csak a lusták engedhetik meg maguknak a nap közbeni pihenőt!

A test is szomjazik rá!

A nap közbeni pihenés nagyon kell a szervezetnek: segít a konentrációban és abban, hogy frissebbek maradjunk a nap hátralévő részében. És a közhiedelemmel ellentétben ez nem csak a mediterrán népekre igaz! Dr. Matthew Walker, a Kaliforniai Egyetem idegtudományi professzora szerint minden emberi test, a földrajzi elhelyezkedéstől és a kultúrától függetlenül ki van éhezve a nap közbeni alvásra, nem véletlen, hogy délután szoktak az emberek sokat kávézni - ilyenkor ugyanis van egy mélypont a nap folyamán, hiszen kezd lemerülni a test. A The National Sleep Foundation ajánlásai alapján viszont a délutái alvás tényleg produktívabbá tesz, mint gondolnánk.

Nem csak Einstein esküdött erre: a nap közbeni pihenés oldja a feszültséget, csökkenti a stresszt, elűzi a rosszkedvet, a szorongást, utána sokkal türelmesebbek és kisimultabbak az emberek. Erre pedig valljuk be, most hatalmas szükség van.

Olvasd el ezt is!

Az időzítésen múlik minden!

A szundítás remek ötlet, kivéve akkor, ha a tervezettnél sokkal, de sokkal többet alszol, ami miatt lelkiismeret furdalásod van, este pedig nem tudsz normális időben elaludni. Így fontos, hogy a nap közbeni pihenés ne legyen túlságosan hosszú. "Ha 20 percnél hosszabb ideig pihensz, akkor belépsz a REM-fázisba, amely az alvás egyik legmélyebb stádiuma. Ennek a szakasznak a megszakítása az, ami nagyon kellemetlen tud lenni, rossz érzést, nyugtalanságot kelt bennünk" - vallja dr. Nerina Ramlakhan alvás terapeuta.

A sikeres alvás kulcsa az, hogy úgy érezd, még nem alszol, de ébren sem vagy: végig tisztában vagy közben a gondolatokkal, zajokkal és érzésekkel, miközben mélyen ellazulsz. Ez az ideális állapot - teszi hozzá a szakember.

alvás,pihenés,déli alvás
forrás: GettyImages

Ha teheted, kerüld a hálószobát

Kutatások szerint délután 2-3 körül kezdenek merülni a tartalékaink, így ilyenkorra érdemes időzíteni az alvást, viszont ha teheted, ne a hálószobában, a paplan alatt pihend ki magad. Ha ugyanis túl kényelmesnek érzed a helyet, könnyen tovább alhasz, mint szeretnéd, ez pedig hat majd az esti alvásra is. Tompítsd a lámpák fényét, ügyelj arra, hogy a hőmérséklet hűvös legyen, és ne viselj túl meleg és puha holmikat sem.

Valamilyen fehér zaj vagy megnyugtató zene is hasznos ilyenkor, hogy segítsen pihenni, kikapcsolni, de ne hagyja, hogy túlságosan elbóbiskolj!

Galéria / 6 kép

6 berendezési tárgy a hálószobádban, ami lehet, hogy nem hagy jól aludni

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem