Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

5 érv, hogy a bringázás és a spinning remek keresztedzés

biciklizés,spinning
Facebook
Twitter
Pinterest
Mire esküszöl, ha szóba jön a keresztedzés? Netán eddig nem vetted rá magad, hogy a futás mellé mást is beiktass? Pedig érdemes, ha másért nem is, a teljesítmény javulása miatt mindenképp - meg persze kell a változatosság az edzésben is!

Az erősítő edzés nagyon fontos, ha sokat futsz, a TRX és az úszás is kiváló keresztedzések - most azonban, ha ezeket nehezen tudod megvalósítani, akkor jöjjön a bringázás kint vagy akár bent, a 4 fal között! Persze a benti biciklizéshez nem árt, ha van otthon egy spinning bicajod, vagy az ameriaiak kedvence, a Wattbike, de az is tökéletes, ha a szabadban bicajozol. A lényeg, hogy csináld, szánj rá időt, mert szuper hatásai lesznek a futásaidra!

Javítja a teljesítményt

Dr. Thomas Miller, a Programme to Run szerzője korábban készített egy tanulmányt, ami alapján arra a megállapításra jutott, hogy a helyhez kötött kerékpárokon, vagyis például a spinning vagy Wattbike bicikliken a magas intenzitású interval edzések átlagosan négy perccel javítják a futók 10K-s teljesítményét, ha a sportolók hetente legalább egyszer, 6 héten át használják az eszközt.

Ez az edzés ugyanis úgy dolgoztatja meg a core izmokat, a comb és farizmokat, hogy nem terheli az ízületeket.

biciklizés,keresztedzés
forrás: GettyImages

Segít megakadályozni a sérüléseket

A futás során, illetve a sok futás miatt igencsak megnő a sérülések esélye, ám a biciklizésben épp az a jó, hogy a futóizmokat erősíti az ízületek terhelése nélkül, így ad egyfajta védettséget azzal, hogy ezek az izmok jobban bírják a terhelést. Ha épp sérülésből épülnél fel, akkor is tökéletes a kerékpározás, ráadásul állóképességi edzés is, így hasonlóan terheli a szívet és az érrendszert, mint a futás.

Növeli a kitartást

Egy háromórás futás sokak számára kivitelezhetetlen, feltéve, ha nagyon edzett vagy. Ám egy háromórás biciklizés már sokkal jobban elképzelhető a legtöbb ember számára, és egy alacsonyabb intenzitású biciklizés akár 3 órán át közel sem terheli meg annyira a testet, mint ugyanennyi futás. Ha sérülésből épülsz fel, különösen jó a biciklizés, mert ezzel is növelheted a hosszútávú állóképességedet, javíthatod vele a pulzusodat, és kalóriaégetésnek is csodás.

Igazi aktív regenerációs edzés

A kerékpárversenyzők mindig csinálnak egy alacsony intenzitású biciklizést, hogy könnyebben távozzanak a méreganyagok a lábaikból. Ugyanez a futóknál nem ennyire hatékony, így miért ne próbálnád ki azt, hogy egy hosszú futás után te is biciklin vezetsz le? Ezzel jelentősen csökkentheted a késleltetett izomfájdalmat, így sokkal jobb állapotban lehetsz a következő futóedzéseden!

Célt adhat

Akármennyire is imádod a futást, néha bizony kell egy kis szünet, hogy megmaradjon a motiváció. Ez különösen fontos a futási szezon végén, amikor a testnek és a léleknek is kell egy kis feltöltődés. Ilyenkor szuper ötlet beiktatni a kerékpározást, ami után még keményebben tudsz majd nekiállni a futóedzéseknek, és azt fogod tapasztalni, hogy közel sem mennek annyira rosszul a futások, mint legutóbb, amikor a pihenőidőszakban a kanapén heverésztél.

Bicajozásra fel!

Galéria / 3 kép

Keresztedzést végeznél? Kerüld el a következő variációkat!

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem