Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Egy futóedző három aranyszabálya, amit mindenkinek érdemes betartania

Egy futóedző három aranyszabálya, amit mindenkinek érdemes betartania
Facebook
Twitter
Pinterest
Ha már évek óta futsz, valószínűleg nem tudnak neked túl sok újdonságot mondani az edzők - legalábbis te ezt hiszed...
Olvasd el ezt is!

Így gondolta ezt Allie Burdick, amerikai futó is, egészen addig, amíg nem fogadott ő is egy edzőt magának. Ám attól a pillanattól kezdve teljesen megváltozott a véleménye, ráadásul most három fontos tanácsot is megoszt, amik az edzőjétől származnak. Az biztos, hogy te is sokat tanulhatsz belőlük, akár kezdő vagy, akár haladó!

Érezd jól magad!

Allie egy duatlonon indult 2014-ben, edzője pedig a bringadepónál várta. Ahelyett, hogy valami megszokott szurkolói szöveget kiabált volna, csak annyit mondott a futónak: „Érezd jól magad”. És jól is tette, hiszen ha jól érzed magad egy versenyen, csak nyerhetsz!

Ne blicceld el az edzéseket csak úgy!

Jó, ez elég sablonosan hangzik, hiszen nyilvánvaló, hogy ez a sikeres felkészülés és verseny egyik kulcsa. Azonban gyakran érezheted úgy, hogy nincs kedved lenyomni a résztávos edzést, vagy épp a hosszú futást. Ilyenkor nehéz eldönteni, hogy valóban ki vagy-e merülve (ha igen, inkább maradj otthon), vagy csak lusta vagy. Gondold végig alaposan, mert ha az utóbbi, sokkal jobb, ha elmész, kihozod magadból a maximumot, aztán büszkén mész haza.

Eddz a pulzusod alapján!

A pulzusmérő sokat segíthet abban, hogy megtaláld a számodra tökéletes tempót, ráadásul az órádra sem kell olyan gyakran ránézned. Több edző még mindig a tempó alapú edzésben hisz, pedig ez sokkal hatékonyabb. Erről a módszerről itt olvashatsz bővebben.

Ha ezeket a szabályokat megfogadod, semmi nem állíthat meg!


Jöhet még egy kis motiváció?

Galéria / 10 kép

Maratoni motivációs idézetek

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem