Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Pofonegyszerű és kissé bizarr trükkök, amikkel kevésbé lesz kínzó a futás kánikulában

Pofonegyszerű és kissé bizarr trükkök, amikkel kevésbé lesz kínzó a futás kánikulában
Facebook
Twitter
Pinterest
Fú, de meleg van! Bár az elmúlt napokban is 30 fok fölé emelkedett a hőmérséklet, a következő hétre még ennél is melegebbet jósolnak.
Olvasd el ezt is!

A kánikula pedig még akkor is sokat kivesz az emberből, ha nem fut - vagy ugye nem a legnagyobb hőségben merészkedik ki. A következő három tanács segít abban, hogy javíts a teljesítményeden és kevésbé érezd magad kimerültnek futás után. Legalább 20 percig csináld az alább leírtakat, minden másnap (még jobb, ha már a kánikula előtti 5-10 nappal elkezded a hőségre való felkészülést).

Vegyél forró fürdőt!

gif

Egy új kutatás szerint a futás utáni 40 fokos vízfürdő, 6 egymást követő napon ismételve lefaraghat az 5K-s időeredményétől. A víz hőmérséklete ugyanis felkészíti a tested a melegben történő sportolásra.

Öltözz túl!

gif

Ha rétegesen öltözködsz a kevésbé meleg időben, vagy a konditeremben (21-22 fokban), megtanulja a szervezeted, hogyan kezelje a magasabb hőmérsékletet, ami odakint vár. Annyi ruhát vegyél magadra, amiben már 5-10 percen belül leizzadsz!

Menj a gőzbe!

gif

A gőzkabinokban töltött idő segít abban, hogy hozzászokj a magasabb páratartalmhoz (ami a zivatarok előtt elég zavaró). Egyébként a magas páratartalomban végzett edzés hamarabb elfáraszt, hiszen ekkor több vizet veszít a szervezeted az izzadás során.

Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem