Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Egy ok, ami miatt több sót kellene enned

Egy ok, ami miatt több sót kellene enned
Facebook
Twitter
Pinterest
Egy időben csak azt hallgattuk, hogy amennyire lehet, csökkentsük a sóbevitelt, de ez most megdőlni látszik?
Olvasd el ezt is!

Az, ha valaki egyszer-egyszer megszédül, amikor hirtelen felpattan, vagy szökőévente egyszer heves szívdobogást tapasztal, még nem baj. De, ha ez rendszeresen jelentkezik, akkor egy gyakori, ám nem annyira ismert betegség állhat a háttérben, ez pedig a POTS, vagyis a postural orthostatic tachycardia syndrome (vagyis testhelyzettel összefüggően jelentkező szapora pulzus). Amire a megoldás talán csak annyi, hogy több sót kellene fogyasztanod.

Olvasd el ezt is!

Ez a betegség általában szív- és emésztésbeli problémákkal jár, de valójában a vegetatív idegrendszer zavara. A tünetei lehetnek még az eddig említetteken kívül fáradékonyság, vagy koncentrációs zavar, de súlyos esetben az is gondot okozhat, ha át kell sétálnod a szobádon. A legalapvetőbb jel azonban a szapora pulzus felálláskor. Emiatt sokan nem is gondolják, hogy ebben a betegségben szenvednek, állítólag létezik egy olyan nő, akinél 25 év után derült ki. Ha a tünetek nálad is gyakran jelentkeznek, és régóta fennállnak, érdemes meglátogatnod az orvosodat.

És, hogy hogy jön ide a só? Nos, rengetegféle kezelés létezik, de az egyik különösen egyszerű, ez pedig nem más, mint a magas sótartalmú diéta. Igen, teljesen jól olvastad! Ez ugyanis bizonyítottan csökkentette a tüneteket egy nemrégiben végzett kutatásban, amelyet Jeffrey Mossler amerikai kardiológus professzor végzett. Azt fontos megjegyezni, hogy ez a fajta kezelés azoknak ajánlott, akiknek egyébként nem magas a vérnyomásuk! Mindenesetre, ha nem tapasztalod ezeket a problémákat, akkor sem szabad teljesen kiiktatnod a sót az étrendedből, de a minőségre mindenképpen oda kell figyelni.

Tovább olvasok
Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem