Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Így hűtsd le magad a forró futások után

Így hűtsd le magad a forró futások után
Facebook
Twitter
Pinterest
A hőség egy jó ideig eltart még, és azon kívül, hogy nehezítő körülmény, nem játék. Az egy dolog, hogy minden kilométer igazi küzdelem, de az egészségedre is káros, ha nem figyelsz!

Előtte hűsölj!

Mielőtt elindulsz futni a forróságban, igyál sok hideg vizet, és lehetőleg olyan helyen tartózkodj, ahol megy a légkondi. Akár a futócuccaidat is bedobhatod egy időre a hűtőbe!

De mi a teendő utána?

1. Mindenképpen alaposan nyújtsd le magad, akármennyire is vágyakozol a hideg zuhany alá, ezt a kis időt még bírd ki! Ezzel lenyugszik a pulzusod, és így kevésbé fogsz izzadni fürdés után.

2. Ne jéghideg, hanem csak hűs vízben zuhanyozz, mert ez kevésbé sokkolja a tested, és nem készteti arra, hogy felfűtse magát!

3. Zuhanyzás után ne törölközz meg nagyon, hanem hagyd, hogy a levegő szárítson meg. Ez sokkal kellemesebb, mint törülközőbe csavarni magad.

4. Tölts fel egy lavórt hideg vízzel csak pár cm-ig, és itt áztasd a lábfejedet, amíg elmajszolod az edzés utáni harapnivalódat.

5. Egy üres spray-fejű flakonba tölts vizet még a futás előtt, és tedd a hűtőbe. Aztán ezzel fújhatod le az arcodat utána.

Legközelebb beveted ezeket a tanácsokat?

Olvasd el ezt is!
Tovább olvasok
Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem