Borítókép: Szasza 6 fogásos heti futómenüje - avagy egy kis motiváció a tél hátralevő részére

Van, akinek bejön és van, akinek nem igazán, ha enyhe a tél. Futás szempontjából mindenképpen ideális alapozásra van kilátás ilyesfajta időjárási körülmények között.

Valahogy ez a tél nem az igazi. Enyhe január után esős február jött. Hó szinte alig, azaz csak a magasabb régiókban. A városban inkább szürkeség, eső, masszív plusz fok. Megvan bennünk futókban az a klasszikus beidegződés, hogy a tél az alapozás időszaka. Nincsennek nagyon célversenyek, komótosan elfutogatunk, vagy a cipőt a polcra tesszük és megvárjuk a tavaszt. Mert van, aki fél a meghűléstől, a sötéttől, a csúszós úttól, meg úgy általában a hideg levegőtől. Erre jön ez a lagymatag tél és például én elgondolkodom: ez most hogy van?

Alapvetően nálam is amolyan kimondatlan szabály, amit most kimondok: -5 fok alatt nem futok annyira gyorsan, hogy ziháljak. Viszont mivel most pluszt mutat a hőmérő, lassú futások helyett kicsit izgalmasabb, pörgősebb edzéseket illesztettem a hetembe.

Lássuk, mi történt az elmúlt héten:

Hétfő: Este ellátogattam az Őry István nevével fémjelzett edzésre. A MAC-nál találkoztunk fél 7 felé, onnan melegítettünk háromnegyed szigetkört, majd pár hossz futóiskola következett. Az edzés keretét tehát a bemelegítés, futóiskola, levezetés képezte. A lényegi elem 4 db 1500 méter volt, közte kb. 3 perc pihenővel. A közel 20-25 fős csapat nagyon szépen dolgozott, István az edző pedig nagyon jól kontrollálta az edzést.

Kedd: pihenőnap

Szerda: A reggel 6:15-ös Runnabe közösségi futás után becsatlakoztam a 8-kor kezdődő, Markocsán Sándor „karmester” irányította edzésre. Helyszín a Kolozsvári úti sportpálya. A „Sanyosz-istálló” tagjai rendszeresen járnak ide testfejlesztésre szerda reggel 8-ra. Bemelegítés, pár repülő, majd 400-300-200 méterek nekem két sorozatban. A többiek három sorozatot csináltak majd 2-3 db 1000 métert futottak. Gyors pörgős edzés lett, reggel 9-re már mindenki be is fejezte.

Csütörtök: Runner’s World Ébredj! közösségi futás. A találkozási pont szintén a Kolozsvári úti sportpálya volt. Reggel 6:30-kor már mindenki készen állt a könnyű hegyi futásra. Szántó Nelli és Sipos Fanni szuper útvonalat talált ki. Meglátogattuk a HHH oldalán található barlangot, majd egy számukra ismeretlen ösvényre vezettem őket. Az egyik legszebb sziklához értünk, a Kőtarajhoz, ahol fotózkodtunk, majd onnan visszafutottunk a sportpályához. Reggel 8-ra már otthon is voltam.

Péntek: Ismét hajnali kelés. Ezúttal a „szomszédos” Nagykanizsa melletti Obornak Erdei Iskolát látogattam meg. Ez a mesebeli helyszín adta az úgynevezett Ultratábor a'la Zala 6. edition-t, azaz a Lubics Szilvi nevével fémjelzett edzőtábort. A 4 napos eseményen közel 50 fő vett részt. Többek között olyan futók, akik komoly ultrás tapasztalattal bírnak. Aznap a Zalai-dombság erdei ösvényein futottunk, igaz futásnak nehezen volt nevezhető a mozgásunk, annyira csúszott a szétázott talaj. Volt, aki 50 km-t vállalt, jómagam egy félmaratonnyi csúszkálást írtam be a naplómba.

Szombat: Bár a pénteki terep megdolgozta a lábizmaimat, azt találtam ki, hogy a csapat aszfaltos rajtját rögzítem a levegőből, majd kisvártatva a csapat után iramodok. 25 km-es kör volt a terv, amit teljesítettem is. A mezőny utáni vágtám olyan jól sikerült, hogy egy egészen jó edzésértékű (értsd tempós) félmaraton kerekedett belőle.

Vasárnap: A heti 3 erős futónap után vasárnapra pont ideális volt egy átmozgató, lélektisztító edzés a Gerecsében. Gyönyörű havas táj, téli csend és friss levegő fogadott minket Judittal. Futás után zárásként bevetettem magam egy fatüzelésű szaunába.

Sportos kis hét volt, szuper programokkal, fantasztikus emberek társaságában.