Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

5 tipp, hogyan fuss, ha gyermekeid mindig veled vannak

futás a gyerekekkel, iskolai szünet, nyári szünet
Facebook
Twitter
Pinterest
Gyakorló szülők tudják, hogy a nyári időszak nem egyszerű a napi szinten sportoló szülők szemszögéből sem. Mégsem lehetetlen, hogy ilyenkor is gyűljenek a kilométerek!

Ráadásul az idei évben a gyerekek számára otthon tölthető időt lényegesen megnövelte a koronavírus-járvány. Nem lehetett elsuhanni munka előtt, vagy délután az edzésidő alatt, mert mindig mindenki otthon volt, a szokásos nyári szünet miatt ez most sincs másként. A családtól kapott és egyéb segítség nem mindig triviális ezekben a helyzetekben. Én például otthonról végzem a munkám vírustól függetlenül és békeidőkben igyekszem megoldani, hogy olyankor fussak, amikor a gyerekeim iskolában, óvodában vannak. Viszont március közepe óta szinte minden percünket együtt töltjük és kell némi leleményesség ahhoz, hogy a hétközi 3-4 futásomat meg tudjam ejteni.

Olvasd el ezt is!

Ezeket az ötleteket bevetheted, ha végképp nincs más lehetőséged futni iskolai, óvodai szünetekben:

1. Indulj korán reggel

Ez a legnyilvánvalóbb, ha otthon van még egy szülő, akkor ráadásul szokványos helyzetről beszélhetünk. Ám, ha a gyerekek között már van idősebb, aki kellően érett ahhoz, hogy testvérei rövid felügyeletét rá bízd, miért ne… Lehet, hogy mire hazaérsz, akkor kezdenek ébredezni.

1000 Futótipp nőknek

1000 Futótipp nőknek

Ha elszántad magad, már meg is tetted a legfontosabb lépést a futóvá váláshoz. Amire ezen kívül szükséged lesz, azt mind megtalálod a Runner’s World kifejezetten nőknek szóló futótippjei között!

 

2490 Ft 1990 Ft

Megnézem

2. Míg te futsz, ők bringán kísérhetnek

Könnyű erdei vagy városi forgalomtól mentes útvonalon simán eltekernek körülötted, míg te futsz. Ráadásul még a frissítődet is vihetik Ez az opció persze a már bringázni tudó gyerekek esetén hozható össze. Viszont kiváló közös programlehetőség.

 nyári szünet, sportolj a gyerekekkel, futás anyaként,
forrás: Getty Images

3. Körözz az otthonod körül

Kissé lélekölő, de ha másként nem megy, jobb, mint a semmi. Jelölj ki egy kisebb kört az otthonod körül (500 méter és 1 km köztit) és már mehet is az edzés. A srácok így minden körben szurkolhatnak és beadhatják a vizedet is, ha kertes házban éltek és ők kitelepülnek a kapuhoz. Tempótól függően akár 3-6 percenként biztosan találkozhattok. Így akár hosszabbat is futhatsz, ha bírod fejben a körözést.

Olvasd el ezt is!

4. Vidd el őket a pályára

A 400-as atlétikai pályák teljes egésze jól belátható. Vidd el a srácokat, vigyetek némi játékot, könyveket, ceruzákat, papírt, hogy valamivel elfoglalják magukat. Míg teljesíted az edzésedet végig szemmel tudod őket tartani, ha szükségük van valamire tudnak neked szólni, hisz körönként elfutsz mellettük. Olykor belefér ilyen is, miközben szuper gyorsaságot fejlesztő edzésmunkát tudsz végezni. A bemelegítésbe és levezetésbe pedig maguk is beállhatnak.

futás gyerekekkel, nyári szünet, sportolj a gyerekekkel,sport a gyerekekkel
forrás: Getty Images

5. Fussatok együtt

Nagyobb gyerekekből nagyszerű futópartner válhat. Ráadásul a legjobb példák mindig azok, amikor a gyerekek maguk is látják sportoló szüleiket. Nyilván nem a kemény résztávos edzésedre kell, hogy beállítsd magad mellé vagy a heti hosszúra, de 30-40 perceket, idővel 1 órákat egy egészséges gyerek tud kocogni.

Galéria / 6 kép

Így készítsd fel a gyerekeket életük első 5K-jára

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Kilian Jornet pénteken nekivág a 24 órának

Most már megvan a futás időpontja is. Elnézve Norvégia jelenlegi átlaghőmérsékletét, kemény menet lesz!

Kép

Nagy lépést tett a környezet védelmének érdekében hét futóverseny-szervező

„Mi akkor most zöldre váltunk!” címmel közleményt tett közzé hét futóverseny-szervező, aminek eredményeképpen a jövőben nem adnak semmilyen egyszerhasználatos poharat a futóversenyeken.

Kép

2020 karácsonya is lehet szuper - 3 férfias ajándék, amiket a neten is simán beszerezhetsz!

Ha nem akarod a legutolsó pillanatra hagyni a vásárlást, itt az ideje összeírni, kit mivel lepnél meg idén karácsonykor. A férfiaknak nem mindig könnyű ötletes és hasznos ajándékot tenni a fa alá - ebben segítünk most!

Kép

Alig várom, hogy újra fussak, de fontosabb a megfelelő regeneráció szülés után! - Az első 3 hét tapasztalatai és a gyerekágyi torna

A várandósság alatti sportolást igyekeztem tudatosan felépíteni (vagyis inkább le), így azt biztosan tudtam, hogy a szülés utáni regenerációt ugyanilyen átgondoltan szeretném végigvinni.

Kép

5 táplálkozási tévhit, amit jó tudnia minden futónak

A szénhidrátok és a fehérjék valóban a legfontosabb tápanyagok egy futó számára? A kávé dehidratál? A zsírszegény étrenddel jobban tartható a testsúly? A gélek és izoitalok szolgáltatják a legjobb energia-utánpótlást terhelés esetén?

Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem