Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

4 Pilates-gyakorlat, amik felérnek akár egy kőkemény kardióedzéssel is

pilates, sport,
Facebook
Twitter
Pinterest
Sokan - természetesen tévesen - máig hiszik, hogy a jóga, a Pilates csak a matracon ommozgatásról és némi gerincgördülésről szól. Pedig dehogy: mutatunk 4 Pilates-gyakorlatot, amiket megfelelően elvégezve alaposan lefáradsz majd!

A Pilates nem feltétlenül csak arról szól, hogy tónusossá teszed vele a testedet. Ha kicsit tempósabban végzed a gyakorlatait, akár annyira, mintha futnál, bicajoznál vagy ugrálóköteleznél, akkor más pozitív hatásai is lesznek. A magas intenzitású edzések jót tesznek a szívnek, az érrendszernek - és a Pilates is simán lehet ilyen, vallja Amy Jordan csoportos edzéseket tartó oktató, Pilates edző.

A Pilates egyébként is egy saját testsúlyos edzés, segít az izomtömeg növelésében, ami hosszú távon fokozza az anyagcserét, és a fogyást is serkenti. A szakember szerint heti 3-4 alkalommal érdemes lenne így végezni a Pilates-gyakorlatokat: ő a következő négyet javasolja. Mehetnek a saját ütemedben, végezd helyesen a gyakorlatokat, de a szokott tempónál pörgessd fel magad kicsit jobban! Gondolj most a gyakorlatokra úgy, mint egy kardióedzésre!

Olvasd el ezt is!

Plank

Kezdd egy klasszikus plank pózzal, ami alaposan megdolgoztatja a core izmokat, és bár "csak" tartani kell magad, holtbiztos, hogy kifáradsz tőle. A cél, hogy legalább egy percig meg tudd magad tartani a tökéletes plank pózban:

Ha ezen már túl vagy, próbáld ki ezeket a variációkat, tempósan:

Vagy próbáld ki ezeket a kőkemény plank-variációkat!

Kitörés karemeléssel

A comb és farizmok mellett a karok és a hát is dolgozik. A karemelések miatt a pulzust is szépen fel tudod tornázni, ha elég tempósan végzed a gyakorlatot. Ha haladó vagy, egy-egy kézisúllyal is megdobhatod az edzést!

Criss-cross

Abszolút klasszikus Pilates-gyakorlat a laposa hasért, mehet a szokottnál sokkal tempósabban! A lényeg, hogy ne érintsd a könyöködet a térdedhez! Koncentrálj a gerinc leszorítására, és arra, hogy nem nyakból, hanem hasizomból dolgozol!

Egylábas Pilates-hid

A híd pózban aktívak a farizmok és a combhajlítók, ha azonban dinamikusan végzed a gyakorlatot, hihetetlenül intenzíven fogod érezni a hatását.

Hogy mennyi ideig végezd a gyakorlatokat? Számogatást helyett fogd a stoppert, mindenből mehet 1 perc, ahol váltott lábas a gyakorlat, ott lábanként 1-1 perc. Ez így egy 4-5 perces kör, amit dinamikusan akár ötször és megismételhetsz. A végén kötelező a nyújtás!

Galéria / 5 kép

Statikus nyújtások az edzéseid végére

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Kép

A futópad-tulajdonosok mindössze 14 százalékának van rendkívüli motivációja az edzések elvégzéséhez

Ugyanakkor ők még mindig motiváltabbak, mint más, aki fitneszgépeken, otthoni sporteszközök használatával sportol rendszeresen – derült ki egy tanulmányból.

Kép

Zsírégetés? Egészséges szív? Van egy másik nagyon fontos ok, amiért minden nőnek kardióznia kéne

Sokan akkor kezdenek kardiózni, amikor leadnának néhány kilót, magasabb a vérnyomásuk a kelleténél, vagy mert szeretnének általánosan fittebbek lenni. Ám van még egy nagyon fontos érv a kardiózás mellett - a nők számára!

Kép

Neked volt már rosszul sikerült futásod? A legjobbak sem verhetetlenek és ez így van jól!

Az elmúlt két hétben a világ legjobb futói közül ketten másként zártak 1-1 versenyt, ahhoz képest, mint ahogyan előzetesen várták…vártuk. Eliud Kipchoge Londonban, Joshusa Cheptegei pedig az elmúlt hétvégi félmaratoni VB-n teljesített szolidabban önmagához képest.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem