Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

4 dolog, amire kiemelten kell figyelni, ha a várandósságod idején is futsz

várandós futás
Facebook
Twitter
Pinterest
Négy olyan dologról van szó, amik egyébként is fontosak lennének, ebben az időszakban viszont elengedhetetlen, hogy nagy hangsúlyt fektess rájuk!

Természetesen, mindenképpen egyeztess az orvosoddal, hogy nincs-e bármilyen akadálya a babavárás alatti sportolásnak. Ha nincs, akkor hajrá!

1000 Futótipp nőknek

1000 Futótipp nőknek

Ha elszántad magad, már meg is tetted a legfontosabb lépést a futóvá váláshoz. Amire ezen kívül szükséged lesz, azt mind megtalálod a Runner’s World kifejezetten nőknek szóló futótippjei között!

 

2490 Ft 1990 Ft

Megnézem
  • Bemelegítés és nyújtás
    Bár a „normál” időkben 90%-ban nem mulasztottam el ezeket, amikor a várandósság idején elkezdtem futni, nagyon gyakran. Ennek az volt az oka, hogy sokkal kevesebbet és lassabban futottam, így úgy éreztem, most nincs is rájuk szükség. Pedig egyrészt a testemnek a kevesebb és lassabb futás ugyanolyan megerőltető volt, mint korábban háromszor ennyi erősebb tempóban. Másrészt a babavárás idején elindul a relaxin hormon termelődése, ami hatására a szalagok megnyúlnak és ellazulnak, ezért nő a sérülésveszély. Ilyenkor a csökkent táv és intenzitás ellenére is nagyobb hangsúlyt kell emiatt fektetni a bemelegítésre és a nyújtásra is.

  • Hidratálás
    Jó, jó, a megfelelő folyadékbevitel egyébként is hihetetlenül fontos, de mindenképpen oda kell figyelni rá akkor, ha kismamaként sportolsz. Ha egy órán keresztül fogsz mozogni, mindenképpen legyen nálad valamennyi itóka, ha ennél kevesebbet, akkor pedig előtte-utána dönts be egy jó nagy adag vizet! A bolti izotóniás italokat kerüld, de készíthetsz házit: egy fél narancs vagy egész citrom levét facsard a vizedbe és sózd meg egy kicsit!

  • Keresztedzés
    Sokan gondolják, hogy a várandósság alatti futás árt a babának, mert hogy „rázkódik”. De ahogy egy korábbi cikkünkben dr. Siklós Nóra szülész-nőgyógyász elmondta, ez nincs így:

„Ha nincsenek méhösszehúzódások és jó érzés, akkor nem gond a futás terhesen, nem kell félni a rázkódástól sem. A magzat jó helyen van, védett a magzatvízben, így nincs gond ezzel.”

Viszont a saját egészséged miatt, hogy megnyúlnak különböző izmok, igenis figyelni kell rá, hogy a futás mellett végezz mélyizomerősítő edzést, intimtornát és persze az egyéb izmok, mint a hát-, comb- és farizom erősítése is kiemelten fontos. A kismamatorna, úszás és saját testsúlyos erősítés(persze, ezt csak akkor, ha tisztában vagy vele, hogyan lehet ebben az időszakban végezni és mely gyakorlatok tiltottak) kifejezetten ajánlott.

  • Regeneráció
    Amit nagyon hamar megtapasztaltam, hogy már nem megy egymás utáni napokon a futás! Vagy egy pihenőnapot, vagy egy keresztedzést érdemes beiktatni két futónap közé, de az biztos, hogy az egész testednek, az izmaidnak nagy szüksége van a megfelelő pihenésre, és ha egyébként hajlamos is vagy elbliccelni, most nem szabad, mert nem csak a te egészségedről van már szó!
Olvasd el ezt is!

Galéria / 11 kép

11 dolog, amire nem számítottunk várandósságunk alatt

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Ettél már csicsókát? Itt az ideje kipróbálni!

Azon vagyunk, hogy minél színesebben táplálkozz- próbálj ki új ízeket, zöldségeket, szokatlanabb alapanyagokat. A csicsóka most igazi szezonális élelmiszer - ne feledkezz meg róla!

Kép

A londoni buborék – avagy versenyzés a covid idején

2020 teljesen új kihívások elé állította az egész nemzetközi sportéletet. Az Olimpiát elhalasztották, a versenyeket eltörölték, a sportlétesítményeket bezárták. A sportolók azonban nem adták fel egykönnyen, ahogyan a sportszervezők sem. Újfajta rendezési elveket dolgoztak ki, hogy ne landoljon még több sportesemény a kukában.

Kép

Az edzés utáni kínzó fejfájás elkerülhető, de figyelned kell néhány dologra!

Egy kőkemény edzés épp elég fájdalmat tud okozni, semmi szükség arra, hogy még a fejed is fájjon utána - nem igaz?

Kép

Miért veszélyes - és nem erény - a futók magas fájdalomtűrése?

Fáj? Igen…kicsit, nem vészes. És persze elmész futsz fél órát, órát, egy félmaratont, edzel rendszeresen „pici” fájdalommal. Ami valójában lehet, hogy nem is olyan pici.

Kép

Büntetőkör #25 - Folytatódik a beszélgetés a maratonfutó-legendával, Szekeres Ferenccel

Ha tetszett az első rész, most meghallgathatod, mi mindenről beszélgetett még Simonyi Balázs Szekeres Ferenccel!

Kép

Az Aloe vera 5 fantasztikus hatása, amik különösen hasznosak a hideg idő beálltával

Nyáron sebgyógyításra, napégésre fantasztikus az Aloe vera, de az igazság azt, hogy ezt a csodanövényt az év 365 napján érdemes lenne használni - mondjuk is, hogy miért!

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem