Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

3 természetes hatóanyag, ami segíti, hogy jobban aludj

alvás
Facebook
Twitter
Pinterest
Azt már mindannyian tudjuk, hogy a megfelelő mennyiségű és minőségű alvás elengedhetetlen ahhoz, hogy megőrizd az egészséged, tarts a súlyod, mentálisan fitt maradj és persze tudd fejleszteni a teljesítményed. De mi van akkor, ha egyszerűen képtelen vagy jól aludni?

Számtalan praktika van, amivel az alvásod minőségén javíthatsz, vagy egyáltalán álomba szenderülhetsz, itt is találsz erre tanácsokat:

Most pedig azokat a természetes hatóanyagokat szedtük össze, amik pluszban tudnak segíteni azon, hogy ne csak elálmosodj, de minőségi pihenésben lehessen részed:

  • Magnézium
    Ez az ásványi anyag segít ellazítani az izmaidat és idegrendszeredet, ezáltal lenyugtatja az egész testedet, segítve az alvásodat is. Több kutatás is igazolta, hogy hatásos az álmatlanság kezelésében, főleg, ha melatoninnal kombinálják. Ez utóbbiról alább olvashatsz.

  • Melatonin
    Ez egy olyan hormon, ami megtalálható a szervezetedben egyébként is, és azt az üzenet küldi az agyadnak, hogy ideje aludni. Azonban az egyensúlya könnyen felborul, ilyenkor lehet szükség bejuttatni étrendkiegészítő formájában. Nem csak az elalvást, de a pihenés minőségét is javítja, sokan pedig ezzel kezelik a jetlaget is.

  • Glicin
    A glicin egy aminosav, ami többek között az idegrendszer helyes működésében játszik fontos szerepet. Csökkenti a testhőmérsékletet elalvás előtt, és azt az üzenetet küldi az agynak, hogy itt az ideje pihenni! Érdemes elalvás előtt fogyasztani, így nem csak az alvásban segít, de abban is, hogy másnap energikusan ébredj.

Galéria / 12 kép

12 mém, amit érteni fogsz, ha te is kóros alvásproblémákkal küzdesz

Megnézem a galériát
Tovább olvasok
Kép

Paula Radcliffe koncentrációs technikája, ami eredményessé tette őt

Kivel ne fordult volna elő egy fontos versenyen, hogy a kezdeti lelkesedést egyszer csak megtörték a zavaró gondolatok: „ááá nem fog ez menni, már a lábam is fáj, kimaradt két hét a felkészülésből, hopp a futó, akivel eddig simán tartottam a lépést el is húzott” - és még mennyi ilyen és ehhez hasonló gondolat kering egy futó fejében, ha éppen nem megy a futás.

Kép

Ne utáld annyira! 5 ok, amiért időnként érdemes kelbimbót enned!

Nagyon sokan az elég erőteljes íze miatt teszik tiltólistára a kelbimbót, pedig jól elkészítve és a megfelelő dolgokkal kombinálva csodás kiegészítője lehet az egészséges étkezésnek.

Kép

5+1 szuperjó Black Friday ajánlat, amit megéri kihasználni!

Ha fontos számodra, hogy fitt és ápolt legyél, akkor mutatunk pár szuper terméket, amit a Black Friday alatt kedvezményes áron szerezhetsz be!

Kép

42 ezer lépés a szülésért

Egy szokatlan futás lesz vasárnap a Margitszigeten. "Futás a szülésért, a választás szabadságáért, az esszenciális női erő, a női minőség felemelkedéséért." Amolyan „gyógyító” futás. Női kezdeményezés, de nem csak nők számára.

Kép

Pattintsd ki a hasizmaidat a következő hetekben, méghozzá Debreczeni Dóri kedvenc gyakorlataival!

Debreczeni Dóri a futás mellett saját testsúlyos edzéseket is tart, a koronavírus miatti korlátozások azonban a csoportos órák felfüggesztését eredményezték. Dóri azonban arra ösztönöz mindenkit, hogy otthon is mozogjon - mutatjuk is kedvenc hasizom gyakorlatait!

Kép

Hogyan válaszd ki a számodra legmegfelelőbb futódzsekit?

Egy jó futókabát szuper védelmet nyújt az őszi hűvösben, a fagyos télben, de még egy átmeneti időszakban is jó szolgálatot tehet. Nem beszélve arról, hogy sok hazai és nemzetközi, elsősorban terepfutóverseny kötelező darabja.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem