Iratkozz fel hírlevelünkre!
Magazin előfizetés

Gyorsulj fel 3 hónap alatt: fusd 10 perc alatt a 2000 métert!

Gyorsulj fel 3 hónap alatt: fusd 10 perc alatt a 2000 métert!
Facebook
Twitter
Pinterest
Na persze kell némi edzettség és alkat is, de szakértőnk, Szántó Nelli most egy komplett edzéstervet készített hozzá.

Az alábbi kérdés érkezett szakértőnkhöz, Szántó Nelli futóedzőhöz:

Kedves Nelli!

Az lenne a kérdésem hogy hogyan tudnék fel készülni április közepéig a 2000m 10 perc alatti lefutására? Egyébként lehetséges ez 3 hónap alatt?
Válaszod előre is köszönöm!

Üdvözlettel: Anna

SZAKÉRTŐNK, SZÁNTÓ NELLI VÁLASZA:

Kedves Anna!

Határozott kijelentéssel nem tudok igent mondani erre a kérdésre, mert nem mindegy, hogy milyen edzettségi állapotról indulunk, ahogy az is meghatározott, hogy ki mennyire képes növelni az egyéni gyorsaságát. Aki jó gyorsulási képességgel rendelkezik, annak a gyorsrostjai túlsúlyban vannak. Egy 2km-es táv maximális sebességgel történő lefutásához azonban a gyorsulási képesség önmagában nem elég, a gyorsaság fejlesztése mellett nagy hangsúlyt kell fektetni az erő és az állóképesség fejlesztésére is. Ezek a képességek kölcsönhatásban vannak egymással, kevert formában fordulnak elő.
Minél gyorsabban futunk, annál több oxigénre van szüksége az izmoknak, ezáltal a szívverés felgyorsul. Az izmokban több tesjav szaporodik fel, ami a teljesítményt egy idő után rontani fogja. A sportoló átesve az anaerob küszöbén, edzettségtől függetlenül is képtelen 10-20mp-nél tovább fenntartani lassulás nélkül a maximális sebességet. Éppen ezért a gyorsaság fejlesztés szempontjából legfontosabb cél a laktátküszöb emelése.

A gyorsaságfejlesztés komplex módszere az ismétléses módszer.

Fontos, hogy az ilyen típusú edzésekből ne iktass be kettőnél többet egy héten, ugyanis a szervezetnek szüksége van a pihenőre, hogy az edzés jelentette terheléshez alkalmazkodni tudjon, valamint a laza napok tényleg legyenek lazák!

Példa egy heti edzéstervre, ahol a gyorsaságfejlesztésé a főszerep:

Hétfő:30-40perc könnyed átmozgató kocogás

Kedd: 10 perc bemelegítő kocogás, futóiskola, 10x400m síkfutás, közte 1 perc pihenőkkel. (aktív pihenés javasolt, ami az ingereket kellően magas szinten tartja. Ez lehet könnyed séta, kocogás.)

Szerda: Pihenő

Csütörtörtök: erőnléti edzés

Péntek: Átmozgató laza kocogás (30-40 perc), futóiskola (technikai tudás tökéletesítése)

Szombat: 10 perc bemelegítő kocogás, 2-4-6-4-2 perc intenzív tempóban, közte 2 perc kocogás lazán, majd 10 perc levezető kocogás

Vasárnap: Pihenő

(Természetesen ez csupán példa egy lehetséges felosztásra. Az egyén edzettségi szintje , valamint a cél határozza meg az adott mennyiséget.)

Sikeres felkészülést kívánok!

Remélem segítettem!

NEKED IS VAN KÉRDÉSED NELLIHEZ? ITT FELTEHETED NEKI! A TÖBBI SZAKÉRTŐNKKEL IDE KATTINTVAISMERKEDHETSZ MEG.

Tovább olvasok
Kép

6 tipp, hogy MOST se veszítsd el a futókedved

Közel egy hete, hogy ismét téli időszámításba váltottunk és hát lássuk be, az egyik legnyomasztóbb dolog sötétben róni a kilométereket.

Kép

Fejleszd az egyensúlyérzékelésedet - mutatjuk, hogyan kezdj bele!

Sokat profitálhatsz abból a futásaid alatt is, ha fejleszted az egyensúlyérzékelésedet, ám nem csak futóknak javasolt kicsit komolyabban ráfeküdni a témára.

Kép

10 egyszerű, de hatékony tanács kezdőknek, haladóknak és bárkinek, akinek éppen jól jön…

A futás elég egyértelmű és könnyű sport. Egyrészt minél többet teszel bele, annál többet ki is tudsz belőle venni, amit nem más, mint az eredményesség tükröz. Másrészt könnyű, hisz közvetlenül a bejárati ajtótól kezdheted az edzést és elég hozzá, ha az egyik lábadat a másik elég helyezed.

Kép

Miért fuss terepfutó-cipőben terepen – pláne ázott, sáros talajon?

Szeretsz terepen is futni, de még nincs terepfutócipőd? Ne szalaszd el a vásárlást most ősszel, a JOY-Napok kuponjaival jelentős kedvezménnyel juthatsz hozzá új futócipődhöz is.

Kép

5 dolog, amit a 30-as éveidre mindenképp tudnod kellene, ha fogyni akarsz!

Fogyni minden életkorban nehéz, pláne egy bizonyos kor felett. Huszévesen még az ember kiahgyja a vacsorát, és egy hónap alatt lemegy 3 kiló, ám egy idő után ezt már képtelenség véghez vinni...

Kép

Kemény fókusz és komoly céltudatosság kellett ahhoz, hogy tegnap új 24 órás magyar csúcs szülessen – interjú Csécsei Zoltánnal

A hétvégi Balatonalmádiban megrendezett 24 órás országos bajnokságon 277,484 km-t futott Csécsei Zoltán, ezzel átvette Bódis Tamástól a tavaly megszerzett magyar csúcsot és rögvest az idei világranglista élére állt ebben a versenyszámban.

Weboldalunkon cookie-kat használunk annak érdekében, hogy jobban megismerjük a felhasználói viselkedést és érdeklődést, valamint ezek segítségével személyre szabjuk és javítsuk a reklámokat. Weboldalunk használatával ezen feltételeket ön automatikusan elfogdja. További információkat az adatkezelési tájékoztatóban olvashat.
Megértettem