Zsíros ételek, amikből többet kéne enned a dietetikusok szerint

Nem kell félned a zsírtól, hiszen ez az a makrotápanyag, ami sokáig eltelít, ráadásul a szívednek és az agyadnak is jót tesz.

Nem kell félned a zsírtól, hiszen ez az a makrotápanyag, ami sokáig eltelít, ráadásul a szívednek és az agyadnak is jót tesz.

Olvasd el ezt is!

Nem csak a telítetlen zsírsavak képesek erre. Több szakértő szerint a teljes, feldolgozatlan ételek is javíthatnak a koleszerin minőségén és akár az anyagcseréd is felpörgethetik. Válogass a következő alapanyagok közül:

Tojássárgája

A-vitaminban, kolinban, B-vitaminokban és szelénben is gazdag, ráadásul antioxidánsokat is tartalmaz.

Kakaóvaj

Krémes és szuper energiaszeleteket, smoothie-kat lehet belőle készíteni. Antioxidánsokat és omega-9 zsírsavakat tartalmaz, támogatja az immunrendszert és egyensúlyban tartja a hormonokat.

Minőségi bacon

Kolint tartalmaz, mely védhet az Alzheimer-kór és egyéb mentális betegségek ellen.B-vitaminokat és cinket is tartalmaz, ezért szorongáscsökkentő hatású. Érdemes viszont helyi termelőtől származó szalonnát vásárolnod.

Étcsokoádé

A benne lévő antioxidánsoknak köszönhetően javítja a vérkeringést és a szíved is egészségesebbé teszi.

Avokádó

Omega-9 zsírsavakat tartalmaz, emellett rostokban is gazdag. Szuper edzés utáni csemege, mivel káliumot és más elektrolitokat is tartalmaz.

Lenmag, chia mag

Omega-3 zsírsavakban gazdagok, ráadásul lignánokat is tartalmaznak, eztáltal csökkentik a koleszterinszinted.

Mogyoróvaj és mandulavaj

Szuper snackek edzés előtt, mivel ellátnak energiával, vitaminokkal és ásványi anyagokkal, emellett rostokban, fehérjében és antioxidánsokban is gazdagok.

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Szereted a kihívásokat? Fuss az év leghidegebb időszakában és légy részese egy nemzetközi versenynek!

Minden év januárjának és februárjának utolsó vasárnapján világszerte csatlakoznak a finn kezdeményezésű Yours Truly futáshoz.

Javíts az edzéseid hatékonyságán!

Hozd ki a legtöbbet az edzéseidből végre!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft