A nassolás meglepő előnye
A vizsgálatban szereplők, akik a moziban a film előtti előzetesek alatt popcornt majszoltak, kevésbé kerültek a reklámok hatása alá, és vásárolták meg a hirdetett termékeket, mint akiknek nem volt tele a szájuk.
A különös magyarázat pedig a következő: amikor először találkozunk egy új márkával, tudat alatt automatikus kiejtjük, tudjuk meg a tanulmány szerzőjétől dr. Sascha Topolinskitől. Amikor újból találkozunk vele, a belső hangunknak ismerősen cseng majd, s ezzel máris elindultunk a vásárlásához vezető úton. De ha első alkalommal a szád le van foglalva, mondjuk valami rágcsával, a ’viszontlátás’ már nem lesz annyira hatékony.
Ezzel azonban ne érezd feljogosítva magad, hogy minden alkalommal a focimeccs szünetében azonnal a chips-hez nyúlj védekezés gyanánt. De ha azon vennéd magad, hogy valamilyen tévéreklám hatására megint vásároltál, tudd, egy egészséges nassolnivaló – egy maroknyi dió vagy tökmag – takarékosabbá tehet a jövőben.