Gyorsabb maraton szénhidrátokkal

Egy pár üveg Gatorade nem fogja megakadályozni a kalapácsos embert, hogy utolérjen (hirtelen energiavesztés a glikogénraktárainak kiürülése miatt- szerk). Ha azonban megfelelő mennyiségben fogyasztasz szénhidrátot, nemcsak teljesíteni tudod a maratont, de akár még 5%-ot is lefaraghatsz a legjobbadból - állítja egy dán tanulmány.

Egy pár üveg Gatorade nem fogja megakadályozni a kalapácsos embert, hogy utolérjen (hirtelen energiavesztés a glikogénraktárainak kiürülése miatt- szerk). Ha azonban megfelelő mennyiségben fogyasztasz szénhidrátot, nemcsak teljesíteni tudod a maratont, de akár még 5%-ot is lefaraghatsz a legjobbadból - állítja egy dán tanulmány.


A kísérletben a koppenhágai maraton futóit tesztelték: egyik csoport saját belátása alapján, a másik viszont egy speciális táplálkozási stratégia mentén pótolta az energiát. Utóbbiak, akik 20 grammos energiagélt egyszer a verseny előtt, majd a rajt utáni 40.percben és onnantól minden 20. percben lenyeltek – folyamatos folyadékpótlás közben – átlagban 11 perccel teljesítettek jobban a másik csoportnál.

A vizsgálat során kiderült, az a csoport, aki saját szokása szerint vett szénhidrátot magához 90 grammal kevesebbet evett, mint akiknek előírták a pontos mennyiséget. Ez egy gyakori probléma, nem egy futó sokkal kevesebb táplálékot pótol, mint amire a szervezetének egy ilyen hosszú távú verseny alatt szüksége lenne, világosít fel minket a tanulmány szerzője, dr. Ernst Albin Hansen.

Nehogy azt hidd, ezzel lelassítod magad: kemény tempójú futással a 60.-75. percet elérve annyira kimerülhetnek az energiát adó glikogénraktárak, hogy teljesen kimerülne a szervezet. Nem szabad megvárni, hogy a továbbmenetelhez a zsírból pótolja a további energiát, mert onnan nehezebb ’felállni’.

A szakember javaslata szerint ezért ajánlott maratonon óránként kb. 60 gramnyi mennyiség fogyasztása, mert megközelítőleg ennyit használunk el a mozgással (ez persze függ az edzettségi szinttől is).

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Szereted a kihívásokat? Fuss az év leghidegebb időszakában és légy részese egy nemzetközi versenynek!

Minden év januárjának és februárjának utolsó vasárnapján világszerte csatlakoznak a finn kezdeményezésű Yours Truly futáshoz.

Javíts az edzéseid hatékonyságán!

Hozd ki a legtöbbet az edzéseidből végre!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft