Ideális étrend futóknak?

Az igazság az, hogy az étrendek olyanok, mint az edzéstervek. Nincs olyan, ami mindenkinek megfelel. És olyan sem, ami mindig jó.

Az igazság az, hogy az étrendek olyanok, mint az edzéstervek. Nincs olyan, ami mindenkinek megfelel. És olyan sem, ami mindig jó.

1. Kevesebb szénhidrát

A legfontosabb szabály, hogy a napi bevitt kalóriák 20 százaléka álljon szénhidártokból.
Előnye: ezzel egyből elkezdhetsz fogyni és gyors eredményekhez vezet. A szénhidrátok hatására ugyanis a szervezeted vizet tart vissza, ha viszont kevesebbet eszel, ez megváltozik. Tovább érzed magad jóllakottnak, mivel a fehérjét és a zsírt lassabban bontja le a szervezeted.
Jó ez kezdőknek? Rövidtávon jók, de hosszabb távon már kevésbé. Érdemes figyelned a megfelelő vitaminpótlásra is, hiszen ha kevesebb szénhidrátot eszel, bizonyos tápanyagokból hiány léphet fel a szervezetedben.
A szénhidrátok viszont fontosak, hiszen ebből nyersz energiát. Sokan azt tanácsolják a futóknak, hogy a napi bevitt kalóriák mennyiségének 50-70 százaléka álljon szénhidrátokból.

2. Több fehérje

Egyre népszerűbbek ezek az étrendek, gondolj a paleóra.
Az előnyök: jobb lehet a közérzeted és nem leszel éhes. Az összes kalória 30 százaléka fehérje, így kevesebbet eszel más tápenyegokból. És állítólag nem is szaladnak vissza rád a kilók, ha sok fehérjét eszel.
Jó kezdő futóknak?
A sok rost jót tesz az emésztésednek, de ha maratonra készülsz, többször kell majd megállnod, ezért annyira nem ajánlottak futóknak. A szervezeted nehezebben alakítja át a zsírokat energiává, mint a szénhidrátokat, ezért lehet, hogy kezdetben fáradtabbnak érzed magad.

3. Detox étrend

Ha a szervezetedben lévő méreganyagoktól szeretnél megszabadulni, akkor ez elég hatékony. Általában jó egészséget és gyors fogyást ígérnek a diéta népszerűsítői.
Előnye: nyors eredmények, gyors fogyás.
Jó új futóknak? A legjobb ha elkerülöd ezeket az étrendeket. Lehet, hogy gyorsabban fogysz, de kevés energiád lesz az edzéshez. Ha vége a diétának, újra visszatérsz a régebbi táplálkozási szokásaidhoz és ismét felszaladhatnak a leadott kilók.

Olvasd el ezt is!
Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Melegedj fel a hideg futások után ezzel a smoothie-val!

Ez a smoothie felmelegít, ráadásul ellát fehérjével és szénhidrátokkal, szóval tökéletes egy zod, téli futás után.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft