Ideális étrend futóknak?

Az igazság az, hogy az étrendek olyanok, mint az edzéstervek. Nincs olyan, ami mindenkinek megfelel. És olyan sem, ami mindig jó.

Az igazság az, hogy az étrendek olyanok, mint az edzéstervek. Nincs olyan, ami mindenkinek megfelel. És olyan sem, ami mindig jó.

1. Kevesebb szénhidrát

A legfontosabb szabály, hogy a napi bevitt kalóriák 20 százaléka álljon szénhidártokból.
Előnye: ezzel egyből elkezdhetsz fogyni és gyors eredményekhez vezet. A szénhidrátok hatására ugyanis a szervezeted vizet tart vissza, ha viszont kevesebbet eszel, ez megváltozik. Tovább érzed magad jóllakottnak, mivel a fehérjét és a zsírt lassabban bontja le a szervezeted.
Jó ez kezdőknek? Rövidtávon jók, de hosszabb távon már kevésbé. Érdemes figyelned a megfelelő vitaminpótlásra is, hiszen ha kevesebb szénhidrátot eszel, bizonyos tápanyagokból hiány léphet fel a szervezetedben.
A szénhidrátok viszont fontosak, hiszen ebből nyersz energiát. Sokan azt tanácsolják a futóknak, hogy a napi bevitt kalóriák mennyiségének 50-70 százaléka álljon szénhidrátokból.

2. Több fehérje

Egyre népszerűbbek ezek az étrendek, gondolj a paleóra.
Az előnyök: jobb lehet a közérzeted és nem leszel éhes. Az összes kalória 30 százaléka fehérje, így kevesebbet eszel más tápenyegokból. És állítólag nem is szaladnak vissza rád a kilók, ha sok fehérjét eszel.
Jó kezdő futóknak?
A sok rost jót tesz az emésztésednek, de ha maratonra készülsz, többször kell majd megállnod, ezért annyira nem ajánlottak futóknak. A szervezeted nehezebben alakítja át a zsírokat energiává, mint a szénhidrátokat, ezért lehet, hogy kezdetben fáradtabbnak érzed magad.

3. Detox étrend

Ha a szervezetedben lévő méreganyagoktól szeretnél megszabadulni, akkor ez elég hatékony. Általában jó egészséget és gyors fogyást ígérnek a diéta népszerűsítői.
Előnye: nyors eredmények, gyors fogyás.
Jó új futóknak? A legjobb ha elkerülöd ezeket az étrendeket. Lehet, hogy gyorsabban fogysz, de kevés energiád lesz az edzéshez. Ha vége a diétának, újra visszatérsz a régebbi táplálkozási szokásaidhoz és ismét felszaladhatnak a leadott kilók.

Olvasd el ezt is!
Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft