5 igazság a gyümölcslevekről, amit mindenkinek tudnia kellene

Akár fogyni akarsz, akár több tápanyaggal látnád el a szervezeted, biztos, hogy gyümölcslé után nyúlsz. Megmutatjuk, tényleg olyan jók-e, mint hiszed.

Akár fogyni akarsz, akár több tápanyaggal látnád el a szervezeted, biztos, hogy gyümölcslé után nyúlsz. Megmutatjuk, tényleg olyan jók-e, mint hiszed.

1. Sok vitamin van bennük
Ez igaz, de a zöldségekben és gyümölcsökben több a rost, ha nem használsz gyümölcscentrifugát. A rostok pedig fontosak az emésztéshez és könnyebben eltelítődsz általuk. Ettől függetlenül nem árt, ha iszol valamilyen frissen készült levet, de a dobozos változatokat inkább kerüld.

2. Le kell hűtened őket
A hidegen préselt gyümölcslevek több vitamint tartalmaznak. Bár drágábbak, de sokkal több tápanyaghoz juthatsz általuk.

3. Fogyáshoz tökéletes
Igen, de arra vigyázz, hogy a léböjt során kevesebb kalóriát viszel be, mint kellene. Általában 1 hét alatt 1 kg zsírtól tudsz megszabadulni, így a léböjt során az első napokban leadott kilók általában folyadékveszteségnek számítanak.

4. A gyümölcslé javít a koncentrációdon
A fruktóz nem olyan jó, mint a glükóz, az agyadnak ugyanis utóbbira van szüksége a megfelelő működéshez. Ha nem viszel be belőle eleget, akkor nem tudsz koncentrálni és ingerlékenyebb is lehetsz.

5. Egy nagy pohár gyümölcs- vagy zöldséglé helyettesíthet egy étkezést
A léböjt 3- napjától a szervezeted elkezdi leépíteni az izomzatod, hogy zsírt és fehérjét nyerjen. Ha viszont végeztél a kúrával 1-2 nap alatt, mindenképp egyél szilárd táplálékot. De ha nem böjtölsz, akkor érdemes reggelire vagy edzés előtt, esetleg után innod valamilyen smoothie-t. Nálunk is rengeteg receptet találsz.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft