Így fejleszti a teljesítményedet, ha olykor üres hassal futsz

Kinek jutna eszébe elindulni egy keményebb résztávos vagy mondjuk egy hosszabb futásra anélkül, hogy előtt ne evett volna valami energiadúsat?

Kinek jutna eszébe elindulni egy keményebb résztávos vagy mondjuk egy hosszabb futásra anélkül, hogy előtt ne evett volna valami energiadúsat?

Mindannyian tudjuk, hogy fel kell töltenünk a szénhidrát raktárainkat ahhoz, hogy megfelelően tudjuk teljesíteni az edzéseken, de egy új tanulmány szerint érdemes néha beiktatnod a programodba olyan tréningeket, amikor semmi sem eszel.

Olvasd el ezt is!

Fontos leszögezni, hogy ezeket mondjuk két hétben egyszer kellene csinálni, nem rendszeresebben. A kiéheztetett futásoknak az a lényege, hogy ilyenkor gyorsabb alkalmazkodásra kényszerítjük az izomszöveteket, ami által hosszútávon jobb futóvá válhatunk. Az történik, hogy az izomban lévő apró sejtek, a mitokondriumok, amelyek az energia előállításért felelősek megsokszorozódnak a kiéheztetett sporttevékenység alatt. Ennek következtében az izmaid jóval több energiát képesek előállítani, ami nem csak a futásban, de minden más sportban is hasznos, de az biztos, hogy felgyorsulsz.

Olvasd el ezt is!

A másik, ami miatt hasznos olykor az üres hassal történő futás, hogy ilyenkor a tested az energiát a zsírszövetből nyeri, tehát a fogyást is segíti. Ilyenkor persze az biztos, hogy lassabban futsz, és elégedj meg összességében 40-50 perccel. Szóval, ha fontos, hogy hosszan és jó tempóban fuss, mindenképpen egyél valamit előtte, versenynek pedig tilos üres hassal nekiindulni!

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft