Edd magad gyorsabbra és vékonyabbra!

Talán mással is előfordult már, hogy egyszer csak megérett az elhatározás, ideje változtatni egy-egy alaposan rögzült szokáson. Például az étkezésen!

Talán mással is előfordult már, hogy egyszer csak megérett az elhatározás, ideje változtatni egy-egy alaposan rögzült szokáson. Például az étkezésen!

Így történt velem is. Augusztusban azt vettem észre, hogy nincs olyan nap, hogy ne ennék egy kis csokit, vagy ne kanyarodnék rutinból a fagyizó felé. Rendszeressé váltak az esti sörözések, iszogatások, akár heti több alkalommal is. Aztán a testem szeptember elején jelezni kezdett. Fájt, azaz égett a gyomrom, fúvódás szerű tüneteim voltak, mindez kellemetlen közérzettel párosult. Először valami vírusra, vagy baktériumra gyanakodtam, de végül ez nem igazolódott be. Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve beszereztem egy Candida gyorstesztet, az eredmény pozitív lett és gyakorlatilag azonnal átszabtam a táplálkozási szokásaimat.

A terv egyszerű volt. Kiiktattam a cukros, lisztes, tejtermékes, gombás, élesztős, édes gyümölcsös ételeket. A kezdeti napokban kávét és húst sem fogyasztottam. Alkoholt egyáltalán nem ittam. A gyomor körüli problémáim hamar enyhültek, sőt 2-3 hét múlva teljesen eltűntek maguktól.

Most hogy eltelt másfél hónap, a következőket tapasztaltam:

  • Az édesség utáni vágyódásom 1-2 hét alatt megszűnt.
  • Az édes ízeket sokkal intenzívebben érezem, akár egy almában is.
  • Elmúlt az állandó nassolási kényszerem, az állandó éhség érzet.
  • Sokkal tudatosabban és előretekintőbben választom meg az étkezéseimet.
  • Rendszeressé váltak az esti főzőcskék, egészséges sütemények, palacsinták gyártása (nem mással készítettem el ezeket, hanem magam).
  • Az első pár napban ugyan néztem a Yazio nevű appot (kalóriaszámítás végett), de hamar ráuntam.
  • A testsúlyom 80 kg-ról 74 kg-ra csökkent másfél hónap alatt, úgy hogy nem koplaltam, hanem csak átgondoltan választottam meg az ételeimet. Korábban sem volt kirívóan sok, a 180-181 cm-es magasságomhoz a 80 kg.
  • Futásaim során nem vesztettem erőt, nem lettem gyengébb, hanem ép ellenkezőleg, gyorsabb és lendületesebb lettem.
  • Nem futottam kevesebbet, mint korábban.
  • Ami nehézséget okoz, hogy a munkahelyi ebédeknél nem tudok akárhova elmenni a többiekkel. Azaz el lehet, csak éppen nem biztos, hogy tudok olyat enni, amit szeretnék és lehet.
Egyik nagy kedvenc: zab- és kókuszlisztból készült palacsinta, kókusztejszínes erdeigyümölcsös habbal, mandulával, sült almával
Egyik nagy kedvenc: zab- és kókuszlisztból készült palacsinta, kókusztejszínes erdeigyümölcsös habbal, mandulával, sült almával

Október elején visszatért az étrendembe a hús, majd a kávé is. Novemberben továbbra sem tervezek alkoholt inni. A karácsonyi időszakban valószínű néhány napra visszatérek a hagyományos étrendhez, de összességében azt tervezem, hogy a jelenlegi táplálkozásom bizonyos elemeit állandó jelleggel megtartom, legfeljebb időnként attól eltérek. Nem vagyok híve a nagyon szélsőséges táplálkozási szokásoknak, diétáknak, de azt gondolom, hogy a korábbi étrendem abban a formában nem tartható már. Nem kifejezetten fogyni terveztem, mégis jó pár kilótól megszabadultam, nem futottam többet, nem csináltam különösebb gyorsító munkát, mégis gyorsabb lettem. Kell ennél több egy futónak?! És tényleg nem nehéz ezeket a táplálkozási újításokat betartani, csak kicsit körültekintőbben kell megtervezni az étkezéseiket.

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft