Egy ok, ami miatt több sót kellene enned

Egy időben csak azt hallgattuk, hogy amennyire lehet, csökkentsük a sóbevitelt, de ez most megdőlni látszik?

Egy időben csak azt hallgattuk, hogy amennyire lehet, csökkentsük a sóbevitelt, de ez most megdőlni látszik?

Olvasd el ezt is!

Az, ha valaki egyszer-egyszer megszédül, amikor hirtelen felpattan, vagy szökőévente egyszer heves szívdobogást tapasztal, még nem baj. De, ha ez rendszeresen jelentkezik, akkor egy gyakori, ám nem annyira ismert betegség állhat a háttérben, ez pedig a POTS, vagyis a postural orthostatic tachycardia syndrome (vagyis testhelyzettel összefüggően jelentkező szapora pulzus). Amire a megoldás talán csak annyi, hogy több sót kellene fogyasztanod.

Olvasd el ezt is!

Ez a betegség általában szív- és emésztésbeli problémákkal jár, de valójában a vegetatív idegrendszer zavara. A tünetei lehetnek még az eddig említetteken kívül fáradékonyság, vagy koncentrációs zavar, de súlyos esetben az is gondot okozhat, ha át kell sétálnod a szobádon. A legalapvetőbb jel azonban a szapora pulzus felálláskor. Emiatt sokan nem is gondolják, hogy ebben a betegségben szenvednek, állítólag létezik egy olyan nő, akinél 25 év után derült ki. Ha a tünetek nálad is gyakran jelentkeznek, és régóta fennállnak, érdemes meglátogatnod az orvosodat.

És, hogy hogy jön ide a só? Nos, rengetegféle kezelés létezik, de az egyik különösen egyszerű, ez pedig nem más, mint a magas sótartalmú diéta. Igen, teljesen jól olvastad! Ez ugyanis bizonyítottan csökkentette a tüneteket egy nemrégiben végzett kutatásban, amelyet Jeffrey Mossler amerikai kardiológus professzor végzett. Azt fontos megjegyezni, hogy ez a fajta kezelés azoknak ajánlott, akiknek egyébként nem magas a vérnyomásuk! Mindenesetre, ha nem tapasztalod ezeket a problémákat, akkor sem szabad teljesen kiiktatnod a sót az étrendedből, de a minőségre mindenképpen oda kell figyelni.

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft