Mi a jobb: a természetes vagy mesterséges édesítő?

Sokan vitáznak arról, melyiket érdemes választani, melyik egészségesebb alternatíva. Az igazság talán félúton lehet.

Sokan vitáznak arról, melyiket érdemes választani, melyik egészségesebb alternatíva. Az igazság talán félúton lehet.

Először is, akár természetes, akár mesterséges cukrot fogyasztasz, érdemes odafigyelned a mennyiségre, ha egészséges szeretnél maradni.

A kristálycukor és a módosított cukrok kevésbé biztonságosak, hiszen megemelik a vércukorszinted. Ha fogyni szeretnél, érdemes valamilyen édesítőt használnod, ám kutatások szerint ezek is elhízást okozhatnak, ha nagy mennyiségben fogyasztod őket.

Az egészséged szempontjából a természetes édesítők a jobbak, persze csak mértékkel. Az is igaz, hogy akkor vagy a legnagyobb biztonságban - és nem okoz gondot, ha a kávédba 1 cukrot is beledobsz -, ha alapvetően nem fogyazstasz hozzáadott cukrot tartalmazó ételeket.

Milyen édesítő?

Szukralóz: 600-szor édesebb a cukornál, gyorsan átmegy a szervezeteden és nem raktározódik el zsírként.

Stevia: 300-szor édesebb a cukornál, 0 kalóriát tartalmaz és elfogyasztása után nem emelkedik meg a vércukorszint. De magát a stevia növényt az FDA nem minősítette biztonságosnak.

Mik a természetes cukrok?

A kókuszcukor, méz, agavé szirup, kukoricaszirup, melasz. A méznek és melasznak ugyanakkora a glikémiás indexe, mint a cukornak, az agavénak kisebb, ugyanakkor magas benne gyümölcscukor mennyisége - emiatt könnyebben raktározza zsírként a szervezet.

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft