Mi a jobb: a természetes vagy mesterséges édesítő?

Sokan vitáznak arról, melyiket érdemes választani, melyik egészségesebb alternatíva. Az igazság talán félúton lehet.

Sokan vitáznak arról, melyiket érdemes választani, melyik egészségesebb alternatíva. Az igazság talán félúton lehet.

Először is, akár természetes, akár mesterséges cukrot fogyasztasz, érdemes odafigyelned a mennyiségre, ha egészséges szeretnél maradni.

A kristálycukor és a módosított cukrok kevésbé biztonságosak, hiszen megemelik a vércukorszinted. Ha fogyni szeretnél, érdemes valamilyen édesítőt használnod, ám kutatások szerint ezek is elhízást okozhatnak, ha nagy mennyiségben fogyasztod őket.

Az egészséged szempontjából a természetes édesítők a jobbak, persze csak mértékkel. Az is igaz, hogy akkor vagy a legnagyobb biztonságban - és nem okoz gondot, ha a kávédba 1 cukrot is beledobsz -, ha alapvetően nem fogyazstasz hozzáadott cukrot tartalmazó ételeket.

Milyen édesítő?

Szukralóz: 600-szor édesebb a cukornál, gyorsan átmegy a szervezeteden és nem raktározódik el zsírként.

Stevia: 300-szor édesebb a cukornál, 0 kalóriát tartalmaz és elfogyasztása után nem emelkedik meg a vércukorszint. De magát a stevia növényt az FDA nem minősítette biztonságosnak.

Mik a természetes cukrok?

A kókuszcukor, méz, agavé szirup, kukoricaszirup, melasz. A méznek és melasznak ugyanakkora a glikémiás indexe, mint a cukornak, az agavénak kisebb, ugyanakkor magas benne gyümölcscukor mennyisége - emiatt könnyebben raktározza zsírként a szervezet.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft