4 étrend tipp az ízületi gyulladások ellen

Futóként folyamatosan kiemelt figyelmet kell fordítanod az ízületeid egészségére, ezért most eláruljuk, melyek azok az ételek, amikkel felveheted a harcot a gyulladásokkal szemben!

Futóként folyamatosan kiemelt figyelmet kell fordítanod az ízületeid egészségére, ezért most eláruljuk, melyek azok az ételek, amikkel felveheted a harcot a gyulladásokkal szemben!

Olvasd el ezt is!
  1. Egészséges zsiradékra mindenképpen szükség van, ha szeretnéd megelőzni a gyulladásokat és fájdalmakat. Nem mindegy viszont, hogy milyen zsírt fogyasztasz, mivel az állati típusúakkal éppen az ellenkező hatást érheted el, mint szeretnél: növelhetik a gyulladást. Helyettük fogyassz omega-3 zsírsavakban gazdag ételeket, legalább hetente egy-három alkalommal. Az olíva- ás repceolaj a leghatásosabbak, a menüdben mindenképpen szerepeljenek, de a magvakat is rágcsáld bátran!

  2. A zöldség-gyümölcs fogyasztás egyébként is nagyon fontos, de ha az ízületeid védelmét tartod szem előtt, még inkább! Napi 4 adag zöldség és 2 adag gyümölcs lenne az ideális, és ne ijedj meg, az adag egy maréknyit jelent, és nem olyan nehéz kivitelezni! Ezek által sok hasznos hatóanyag kerül a szervezetedbe, amik csökkentik a gyulladást.

  3. Arról se feledkezz meg, hogy kalciumot juttass a szervezetedbe! A spenótban, brokkoliban, tejtermékekben találod, és erre is heti több alkalommal lenne szükség.

  4. Különböző gyógynövényekkel is felveheted a harcot az ízületi gyulladásokkal szemben, ilyen például a csalánlevél (amivel óvatosan kell bánni, hiszen vízhajtó hatású, ezért kúraszerű alkalmazása, maximum 3 hónapig javasolt), de a kurkuma is bizonyítottan hasznos a megelőzésben. Ez utóbbit étrend-kiegészítő kapszula formájában is bejuttathatod.
Olvasd el ezt is!
Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft