10 hasznos zsírforrás futóknak

Az ételben található zsírok a zsírban oldódó tápanyagok felszívódásában segítenek, melyekre azért van szükséged, hogy a legjobb teljesítmény hozhasd ki magadból.

Az ételben található zsírok a zsírban oldódó tápanyagok felszívódásában segítenek, melyekre azért van szükséged, hogy a legjobb teljesítmény hozhasd ki magadból.

Ilyen az egészséges csontokért felelős D- és K-vitamin, az E-vitamin, amely abban segít, hogy a tested ne mondja fel a szolgálatot. Az omega-3 zsírsavak – melyek a lazacban, dióban és őrölt lenmagban fordulnak elő – gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatásúak. A többszörösen telítetlen zsírsavak – melyeket nagy mennyiségben tartalmaznak a diófélék, az avokádó, a magvak és az olívaolaj – gyulladáscsökkentők, így a kemény edzések után segítenek helyreállítani az izomszövetek mikrosérüléseit és a csontlebomlást.

• Dió / 18,5 g (14 fél)
Az omega-3 ritka növényi forrása

• Mogyoróvaj / 16 g
A telítetlen zsírsavak, rostok és fehérje elsőrangú forrása

• Repceolaj / 15 ml
Nagy mennyiségben tartalmaz gyulladáscsökkentő hatású ALA omega-3 zsírsavat

• Olívaolaj / 15 ml
Csökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát, javítja a vérnyomást

• Mandula / 14 g (23 szem)
Az egyszeresen telítetlen zsírsavak és a vérkeringést serkentő E-vitamin kiváló forrása

• Lenmagolaj / 15 ml
A lenmagot meg kell őrölni, hogy felszabaduljanak a tápanyagok. A hidegen préselt olaj a szív egészségének megőrzésében szerepet játszó zsírokat tartalmaz

• Pisztácia / 13 g
E-vitamint, rostot, luteint és zeaxantint tartalmaz – melyek a szem egészségét őrzik

• Lazac / 6 g
A szív egészségének megőrzéséhez fontos omega-3 zsírsavakat tartalmaz; a konzervben (a szálkákból származó) plusz kalcium található

• Avokádó / 5 g
A „rossz” LDL koleszterin szintjét alacsonyan tartó, egyszeresen telítetlen zsírsavak kiváló forrása

• Búzacsíra / 1,5 g
Létfontosságú B-vitamonikat és cinket tartalmaz, amely az immunrendszert turbózza fel

4 tipp - erre figyelj, ha esőben futsz

Ha a természet megtréfál és a versenyed napján hatalmas esővel köszönt, fogadd meg a következő tanácsokat.

Tízperces gyalogló edzésterv, amit ebédidőben is elvégezhetsz

Van olyan, hogy nincs kedved normálisan edzeni, pedig nagyon szükséged lenne a mozgásra. Vagy éppen most lábadozol egy sérülésből, és csak szoktatnod kell a testedet ahhoz, hogy újra elkezdesz sportolni. Bármelyik is igaz rád, az alábbi tízperces edzésterv neked szól!

Játssz a társaddal futás közben!

Amerikában van egy játék, „Would you rather” a neve, melynek lényege, hogy a kérdésben feltett két opció közül kell kiválasztani azt, amelyik szimpatikusabb.

Az ünnepek alatt fuss kevesebbet, figyelj a családra jobban!

Mindjárt itt a karácsony. Az ősz elrepült és már talán kezdetét is vette a nagy hajtás.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft