Szabadulj meg a rossz szokásaidtól!

Ha nem megfelelően táplálkozol, ne várd, hogy javul az eredményed. Mutatunk pár gyakori hibát és a megoldásaikat.

Ha nem megfelelően táplálkozol, ne várd, hogy javul az eredményed. Mutatunk pár gyakori hibát és a megoldásaikat.

ROSSZ SZOKÁS
Túlterheled magad szénhidráttal

Igen, a futóknak szüksége van szénhidrátra, a sós keksz és a gabonapehely pedig gyorsan juttat hozzá. Collingwood szerint azonban, ha csak tésztaféléket eszel, megfeledkezel az optimális teljesítményhez elengedhetetlen zöldségekről.

CSERÉLD ERRE

Ételed (és a repeta) fele gyümölcsből, zöldségből és más olyan magas rosttartalmú növényekből álljon, mint amilyen a lencse vagy a hüvelyesek (bab). Szeretnél még egyszer szedni a tésztából? Semmi gond, feltéve, hogy ugyanolyan mennyiségű salátával eszed. Az eredmény: gyorsabban eltelítődsz, és részben sikerül pótolnod a keményítőket, amelyeket alacsony kalóriatartalmú, magas tápértékű ételekből nyerhettél volna.

ROSSZ SZOKÁS
Futás utáni sörözés

Kétségkívül kellemes elbeszélgetni a barátokkal futás után, de a sör üres kalóriákkal telít el (poharanként 150-nel). „Hogy akár egyetlen pohárnyival elégess, másfél kilométerrel többet kell futnod” – figyelmeztet Collingwood.

CSERÉLD ERRE

Igen, folyékony kenyér helyett rendelhetsz szódavizet. De ha pusztán a társaságra vágysz, inkább más módokon próbáld egybeterelni őket. Célbaérés után üljetek be egy kávézóba fussatok el (csak a magas zsírtartalmú mokka lattét hagyjátok ki). Vagy egy gyümölcslé bárba, ahol a föld alá ihatjátok magatokat antioxidánsokkal. Ha mégis koccintanátok, tegyétek fröccsel.

ROSSZ SZOKÁS
Többet futsz, még többet eszel

Túl vagy egy kemény edzésen. Jöhet a hamburger, a sör, a sült krumpli és a fagyi! Igaz? Wansick kutatási eredményei azt sugallják, hogy akik megerőltetőnek fogják fel az edzést, hajlamosak többet enni. Az egyik kísérletben az a csoport, akik úgy tudták, 2 km-es „edzősétára” indulnak, a séta után kétszer annyi édességet ettek, mint azok, akik a 2 km-es séta során „a tájban gyönyörködtek”. Egy másik kísérletben a maratoni váltók azon tagjai, akik élvezték a futást, egészségesebb ételeket választottak, mint azok, akik nehézségekről számoltak be.

CSERÉLD ERRE

Ne hidd, hogy futás után bármit megehetsz; azokból a fogásokból válassz, amiket egyébként is megengednél magadnak. Igyekezz pozitív élményként felfogni az edzést. "Ha élvezed az edzést, utána valószínűleg kevesebbet eszel.” – állítja Wansink.

Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft