Szabadulj meg a rossz szokásaidtól!

Ha nem megfelelően táplálkozol, ne várd, hogy javul az eredményed. Mutatunk pár gyakori hibát és a megoldásaikat.

Ha nem megfelelően táplálkozol, ne várd, hogy javul az eredményed. Mutatunk pár gyakori hibát és a megoldásaikat.

ROSSZ SZOKÁS
Túlterheled magad szénhidráttal

Igen, a futóknak szüksége van szénhidrátra, a sós keksz és a gabonapehely pedig gyorsan juttat hozzá. Collingwood szerint azonban, ha csak tésztaféléket eszel, megfeledkezel az optimális teljesítményhez elengedhetetlen zöldségekről.

CSERÉLD ERRE

Ételed (és a repeta) fele gyümölcsből, zöldségből és más olyan magas rosttartalmú növényekből álljon, mint amilyen a lencse vagy a hüvelyesek (bab). Szeretnél még egyszer szedni a tésztából? Semmi gond, feltéve, hogy ugyanolyan mennyiségű salátával eszed. Az eredmény: gyorsabban eltelítődsz, és részben sikerül pótolnod a keményítőket, amelyeket alacsony kalóriatartalmú, magas tápértékű ételekből nyerhettél volna.

ROSSZ SZOKÁS
Futás utáni sörözés

Kétségkívül kellemes elbeszélgetni a barátokkal futás után, de a sör üres kalóriákkal telít el (poharanként 150-nel). „Hogy akár egyetlen pohárnyival elégess, másfél kilométerrel többet kell futnod” – figyelmeztet Collingwood.

CSERÉLD ERRE

Igen, folyékony kenyér helyett rendelhetsz szódavizet. De ha pusztán a társaságra vágysz, inkább más módokon próbáld egybeterelni őket. Célbaérés után üljetek be egy kávézóba fussatok el (csak a magas zsírtartalmú mokka lattét hagyjátok ki). Vagy egy gyümölcslé bárba, ahol a föld alá ihatjátok magatokat antioxidánsokkal. Ha mégis koccintanátok, tegyétek fröccsel.

ROSSZ SZOKÁS
Többet futsz, még többet eszel

Túl vagy egy kemény edzésen. Jöhet a hamburger, a sör, a sült krumpli és a fagyi! Igaz? Wansick kutatási eredményei azt sugallják, hogy akik megerőltetőnek fogják fel az edzést, hajlamosak többet enni. Az egyik kísérletben az a csoport, akik úgy tudták, 2 km-es „edzősétára” indulnak, a séta után kétszer annyi édességet ettek, mint azok, akik a 2 km-es séta során „a tájban gyönyörködtek”. Egy másik kísérletben a maratoni váltók azon tagjai, akik élvezték a futást, egészségesebb ételeket választottak, mint azok, akik nehézségekről számoltak be.

CSERÉLD ERRE

Ne hidd, hogy futás után bármit megehetsz; azokból a fogásokból válassz, amiket egyébként is megengednél magadnak. Igyekezz pozitív élményként felfogni az edzést. "Ha élvezed az edzést, utána valószínűleg kevesebbet eszel.” – állítja Wansink.

Milyen telefonja legyen egy futónak?

Az aktuális telefonommal történt egy kis baleset. Leesett és pont nem volt rajta tok, így a széle megtört, az üvege meghasadt. Működik még, de 2 és fél év után így már biztosan elérkezett az idő a nyugdíjaztatására.

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Szereted a kihívásokat? Fuss az év leghidegebb időszakában és légy részese egy nemzetközi versenynek!

Minden év januárjának és februárjának utolsó vasárnapján világszerte csatlakoznak a finn kezdeményezésű Yours Truly futáshoz.

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft