A koffein jó teljesítményfokozó?

Próbáld ki a futás előtti kávét, hogy a verseny többi szakaszán is jól teljesíts! Ha verseny előtt szoktál koffeint fogyasztani és a jövőben többszakaszos megmérettetésre készülsz, mindegyik előtt érezheted annak jótékony hatását, írja a Medicine & Science in Sport & Exerciseban pubilikált kutatás.

Próbáld ki a futás előtti kávét, hogy a verseny többi szakaszán is jól teljesíts! Ha verseny előtt szoktál koffeint fogyasztani és a jövőben többszakaszos megmérettetésre készülsz, mindegyik előtt érezheted annak jótékony hatását, írja a Medicine & Science in Sport & Exerciseban pubilikált kutatás.


A koffein jól ismert (és szeretett) teljesítményfokozó kemény és hosszú időn át tartó erőfeszítések előtt. Az összes erről megjelent tanulmány azt mutatta ki, hogy a verseny reggelén elfogyasztott kávé befolyásolja az aznapi teljesítményt. Most új megvilágításba került: hatása erős-e annyira, hogy az egymást követő versenynapokon is szerepe lehessen.


8 tapasztalt cross-country síelőt kértek fel a vizsgálatra, akiknek teljesítényét három egymást követő napon mérték fel. Ebből kétszer 75 perccel a teszt előtt koffeint fogyasztottak, míg a harmadszor az összes nap placebót kaptak. Az első vizsgálatkor testsúlykilogrammonként 3 milligram, míg másodszor 4,5 mg adagot koffeint vittek be. Ez az ajánlott – verseny előtti – adag, az előbbi mennyiség körülbeül két csészényi főzött kávénak felel meg.


A koffeines próbák első napján legalább 4%-kal teljesítettek jobban, összehasonlítva a placebós próba első napjával. A különbség a második nap még nagyobb volt, legalább 5%-ra ment fel. Igaz, a koffeines kísérlet első napja után a sportolók nagyobb izomfájdalomról is panaszkodtak, feltehetően azért, mert keményebben dolgoztak, mint a placebós időszakban.


„Az eredményeink alapján elmondhatjuk, hogy a koffein valóban segít fenntartani a teljesítményt minősített sportolók egymást követő napon megtartott versenyein a valós élethelyzetben ", összegezték következtetéseiket a kutatók.


Legyen a kávéd egészségesebb! Azt tudtad hogy a kávézókban kapható tejeskávék magas zsír- és cukortartalmukkal annyi kalóriát tartalmaznak mint egy sajtburger?


Mellőzd a habot, a szirupot és a magas zsírtartalmú tejes cseréld ki egy soványra. (a tej maradhat fontos kálcium, tejcukor és proteintartalma miatt) és ha teheted, ne tegyél bele semmilyen édesítőt!

Milyen telefonja legyen egy futónak?

Az aktuális telefonommal történt egy kis baleset. Leesett és pont nem volt rajta tok, így a széle megtört, az üvege meghasadt. Működik még, de 2 és fél év után így már biztosan elérkezett az idő a nyugdíjaztatására.

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Szereted a kihívásokat? Fuss az év leghidegebb időszakában és légy részese egy nemzetközi versenynek!

Minden év januárjának és februárjának utolsó vasárnapján világszerte csatlakoznak a finn kezdeményezésű Yours Truly futáshoz.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft