A koffein jó teljesítményfokozó?

Próbáld ki a futás előtti kávét, hogy a verseny többi szakaszán is jól teljesíts! Ha verseny előtt szoktál koffeint fogyasztani és a jövőben többszakaszos megmérettetésre készülsz, mindegyik előtt érezheted annak jótékony hatását, írja a Medicine & Science in Sport & Exerciseban pubilikált kutatás.

Próbáld ki a futás előtti kávét, hogy a verseny többi szakaszán is jól teljesíts! Ha verseny előtt szoktál koffeint fogyasztani és a jövőben többszakaszos megmérettetésre készülsz, mindegyik előtt érezheted annak jótékony hatását, írja a Medicine & Science in Sport & Exerciseban pubilikált kutatás.


A koffein jól ismert (és szeretett) teljesítményfokozó kemény és hosszú időn át tartó erőfeszítések előtt. Az összes erről megjelent tanulmány azt mutatta ki, hogy a verseny reggelén elfogyasztott kávé befolyásolja az aznapi teljesítményt. Most új megvilágításba került: hatása erős-e annyira, hogy az egymást követő versenynapokon is szerepe lehessen.


8 tapasztalt cross-country síelőt kértek fel a vizsgálatra, akiknek teljesítényét három egymást követő napon mérték fel. Ebből kétszer 75 perccel a teszt előtt koffeint fogyasztottak, míg a harmadszor az összes nap placebót kaptak. Az első vizsgálatkor testsúlykilogrammonként 3 milligram, míg másodszor 4,5 mg adagot koffeint vittek be. Ez az ajánlott – verseny előtti – adag, az előbbi mennyiség körülbeül két csészényi főzött kávénak felel meg.


A koffeines próbák első napján legalább 4%-kal teljesítettek jobban, összehasonlítva a placebós próba első napjával. A különbség a második nap még nagyobb volt, legalább 5%-ra ment fel. Igaz, a koffeines kísérlet első napja után a sportolók nagyobb izomfájdalomról is panaszkodtak, feltehetően azért, mert keményebben dolgoztak, mint a placebós időszakban.


„Az eredményeink alapján elmondhatjuk, hogy a koffein valóban segít fenntartani a teljesítményt minősített sportolók egymást követő napon megtartott versenyein a valós élethelyzetben ", összegezték következtetéseiket a kutatók.


Legyen a kávéd egészségesebb! Azt tudtad hogy a kávézókban kapható tejeskávék magas zsír- és cukortartalmukkal annyi kalóriát tartalmaznak mint egy sajtburger?


Mellőzd a habot, a szirupot és a magas zsírtartalmú tejes cseréld ki egy soványra. (a tej maradhat fontos kálcium, tejcukor és proteintartalma miatt) és ha teheted, ne tegyél bele semmilyen édesítőt!

Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft