A legjobb ételek, amikkel pótolhatod az elvesztett elektrolitokat

Megmutatjuk azokat a természetes alternatívákat, amikkel feltöltheted a szervezeted elektrolitokkal futás után.

Megmutatjuk azokat a természetes alternatívákat, amikkel feltöltheted a szervezeted elektrolitokkal futás után.


1. Só
Ebből veszít a szervezet a legtöbbet futás közben, hizen a verejtékkel távozik a só is. Igyál egy kakaót és egyél meg egy bagelt mogyoróvajjal. De a levesek is segíthetnek!
2. Kálium
Válassz friss vagy aszalt narancsot, dinnyét, szőlőt vagy szilvát. Egy órányi kemény futás során 200-600 mg káliumot veszít a szervezeted, mely fontos szerepet játszik a vérnyomás, sejtműködés és az izmok összehúzódásának szabályozásában.
Egy nagy banán, édesburgonya, spenót, kel, bab, borsó és avokádó is nagyszerű módja a kálium pótlásának.
3. Kalcium
A tejben a kalciumon kívül szénhidrátok, só és kálium is van, ráadásul minőségi fehérjét is tartalmaz. Igyál tejet, egyél egy joghurtot, hogy pótold a hiányt.
4. Magnézium
Segíti az izmok, idegek működését, de a csontok fejlődésében is fontos szerepe van. Forrásai a levélzöldségek, a teljes kiőrlésű gabona, mogyoróvaj, olajos magvak, bab és lencse.

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft