Így hat az étcsoki a teljesítményedre

A rövidebb távokhoz remek társ az étcsoki. El is mondjuk, miért.

A rövidebb távokhoz remek társ az étcsoki. El is mondjuk, miért.


Egy új kutatás szerint a kakaóbabban lévő epikatekin jót tesz a sportolóknak. A szakértők 9 egészséges bringáson tesztelték a csokoládé hatásait. Először 20 percet kellett egyenletes tempóban tekerniük, aztán 2 perces sprint következett.
A következő 2 hétben kettéosztották a résztvevőket. Mindkét csoportnak 40 gramm csokoládét kellett naponta elfogyasztaniuk, de az első csoport ét-, a másik pedig fehércsokit kapott.
Két héttel később újra összemérték az eredményeket. Az étcsokoládét fogyasztók nagyobb távot tettek meg sprintelés közben, emellett kevesebb oxigénre volt szükségük a 20-perces edzés során.
Mi a lényeg? Jane Burrell Uzcategui, a kutatás vezetője szerint az étcsoki hasznos lehet azoknak, akik rövidebb távokat, például 5K-t futnak. Ilyenkor ugyanis az elfogyasztott csokoládé sokat javíthat a teljesítményen.
Sajnos hosszabb távoknál már nincs ilyen pozitív hatása, de ha te is a rövidebb futásokat kedveled, érdemes csokit enned.

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft