Légy Te is tudatos futó!

Avagy ez itt egy írás arról, hogyan tréfálhatja meg a rutinos futót önnön átgondolatlansága.

Avagy ez itt egy írás arról, hogyan tréfálhatja meg a rutinos futót önnön átgondolatlansága.

Megvan azaz érzés...amikor reggel kinyitod a szemed, de még sötét van, inkább lámpát kapcsolsz. Felteszed a kávét főni, kensz egy vajas kenyeret, majd ahogy kortyolgatod a kávédat rámész az időképre és megnézed, hogy mire számíts a falakon túl vagy ahol futni fogsz. Aztán a -8 fok először kicsit letaglóz, majd lajstromba veszed a vidéki kiruccanásod alkalmából betárazott ruhatárad darabjait. Valójában nem terveztél futni, de megszokásból bedobtál egy futószettet, meg egy cipőt. Az óra mindig a karodon van. Majd észreveszed, hogy nincs kesztyűd. Ajjaj. Sebaj. Viszont van egy vékony átmeneti futógatyád, meg egy rövid nyári. Persze még otthon nem tervezted, hogy egyáltalán mész futni, ezért meg sem nézted, hogy hol fogsz futni, csak egy kisimult talpú aszfaltos cipő van kéznél vagyis már a lábaidon.

Kép

Persze csak elindulsz a barátaiddal és jól megbeszélitek, hogy akkor Irottkő lesz a futásotok célja, meg vissza. Minden jól megy, már a hideget is megszokja a kezed, amíg szembe nem találkozol a porrá fagyott hóval. Gyakran megcsúszol, majd a kezed is a hóba ér. Közben lezongorázod a fejedben, hogy a szekrényedben milyen terepcipőid vannak (köztük hóra és jégre tervezett szöges is). Persze a szekrény 200 km-rel arrébb van, otthon.

Kép

Álmodozol, hogy bárcsak elhoztad volna és közben küzdesz a talpon maradásért. A társaid nemcsak gyorsabbak, erősebbek, hanem okosabbak is. Jól átgondolták mit vesznek magukra. Van kesztyűjük is, meg jó cipőjük.

Kép

Eléritek a Kőszegi-hegység legmagasabb pontját, már csak lefele kell csúszkálni. A kesztyű szerepe itt értékelődik fel igazán, mert esel egy nagyot és a jégbordán felsérted a kezed.

Ezek után jól megfogadod így év végén.

Kép

2017-ben „tudatos futó leszek!”

Nem kell más hozzá csak kicsit tudatosabban gondolkodni futás előtt, futás közben és futás után.

Én ezeket írtam magamnak össze:

2017-ben „tudatos futó leszek!”
Nem kell más hozzá csak kicsit tudatosabban gondolkodni futás előtt, futás közben és futás után.
Én ezeket írtam magamnak össze:
- Mindig a talajviszonyoknak megfelelő cipőt veszek fel.
- Megnézem az időjárás előrejelzést.
- Ha számít az edzésen a pulzus, nem hagyom otthon a pulzusmérő pántom.
- Ha befejezem a futást, mindig leállítom az órámat, így kocsiba ülve hazafele, nem 1:20-as kilométerekkel fogok „futni”.
- Minden futás előtt kicsit bemelegítek.
- Minden futás után legalább 20 percet nyújtok.
- Ha versenyen futok, nem futom el az első kilométert.
- Ha elfutom az első kilométert, nem mondom magamnak azt, hogy menni fog ez a végéig, mert úgyse.
- Mindig lesz nálam zsebkendő, mert van úgy, hogy kell és akkor sosincs.
- És a legfontosabb: a céljaimat és az odavezető utat tudatosan választom meg, de futni és versenyezni csak szívvel lehet.

Boldog Új Évet!

4 nő éppen New Yorkból Washingtonba fut - de vajon miért?

A futás egyúttal egy nőjogi ügyet szolgálna.

Nincs energiád? 6 dolog, ami segít kirobbanó formába kerülni

Ha az utóbbi időben úgy érzed, hogy soha nincs elég erőd a futásokhoz, edzésekhez, vagy úgy általában a mindennapokhoz, az alábbi változások a segítségedre lesznek!

5 ok - ezért hízol el télen

A telet sokan utálják: hideg, latyakos és a napot is ritkán látod. Mindenki köhög, beteg és a bankkártyádon is jóval kevesebb a pénz.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft