5 mód - így válsz jobb emberré a futástól

A futás jót tesz a testednek: felpörgeti a metabolizmusod, erősíti a csontokat és a betegségek ellen is védhet.

A futás jót tesz a testednek: felpörgeti a metabolizmusod, erősíti a csontokat és a betegségek ellen is védhet.

Olvasd el ezt is!

Azonban a lelkedre és a személyiségedre is nagyon pozitív hatással bír. Nem hiszed? Mutatjuk a biztonyítékokat:

Keményebb leszel fejben

Gondolj bele, rengetegszer hivatkozhatnál arra, hogy nincs kedved futni, gyűjthetnéd a kifogásokat, de utána biztos, hogy rosszul éreznéd magad. Ha pedig egy hosszú versenyen elfogy a szuflád, biztos, hogy átlendülsz a holtponton és folytatod.

Segít, hogy változz

Rengeteg új szokást kialakíthatsz pusztán azzal, hogy elmész futni. Korábban kelsz, este is edzel, jobban odafigyelsz a táplálkozásodra - ezek mind hatalmas változások lehetnek egy ember életében.

Magabiztosabbá tesz

Egyrészt persze azért, mert jobban fogsz kinézni, ha rendszeresen sportolsz, másrészt biztos, hogy az elért eredményeidről is büszkén mesélsz. Az érmeid nyugodtan tedd közszemlére, hiszen megérdemelted őket, kemenényen megdolgoztál értük.

Kreatívabbá tesz

Ha ismerős terepen futsz, az agyad szabadon szárnyalhat. A futás kreativitásra fejtett pozitív hatását egy tanulmány is alátámasztja, mely szerint a közepes intenzitású aerob edzés kreatívabbá tesz.

Bajtársias és kedves leszel általa

Sokan mondják, hogy a futók a legkedvesebb emberek, akik szívesen látják az újoncokat, segítenek és persze rengeteg barátságot kötnek egymással. Vagy például, ha valaki verseny közben rosszul lesz, biztos, hogy kap majd segítséget a versenytársaitól is.

Na, szerinted is jobb ember lett belőled, mióta futsz?

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft