Ezért veszek ki egy kis szabadságot a futásból

Na jó: szögezzük le, hogy ez a szabadság nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem is futok, hanem azt, hogy egy verseny után kevesebbet, rövidebben futok, és akkor amikor én akarom!

Na jó: szögezzük le, hogy ez a szabadság nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem is futok, hanem azt, hogy egy verseny után kevesebbet, rövidebben futok, és akkor amikor én akarom!

Olvasd el ezt is!

Amikor 10 hét alatt felkészültem a 30km-es távra, teljesen átalakult a futáshoz fűződő viszonyom. Egy feszített edzéstervet követtem, heti 4 futással + egy kiegészítő edzéssel, és a 4-ből 3 kifejezetten kemény edzés volt. Ez számomra nem csak testileg, de mentálisan is megterhelő volt: korábban akkor mentem futni, amikor akartam, és annyit, olyan tempóban, amilyet akartam. Most pedig muszáj volt egy komoly szervezéssel kitalálni, hogy mely edzéseket, mikor csinálok, a csúszás lehetősége pedig nagyon minimális volt, hiszen akkor az összes feltorlódott volna.

Olvasd el ezt is!

Mivel ez az agyamat totálisan leterhelte, úgy döntöttem, hogy az év végig egy picit szabadságolom a futást. Ez pedig azt jelenti, hogy csak hetente 2-3 alkalommal gyűjtöm majd a kilométereket. Az biztios, hogy a keddi edzés a Margitszigeti Atlétikai Centrumban megmarad, és hétvégén is elmegyek majd egy hosszabb távra, de ezek mellett inkább más típusú edzésekre koncentrálok majd. Kell a testünknek a változatosság, ha azt szeretnénk, hogy folyamatosan fejlődjön, és egészséges maradjon. Még a szabadságom elején járok, de 4 dolgot biztosan tudok:

  1. Bár jól esik, hogy a feszített tempónak vége, alig várom, hogy megkezdjem januárban a felkészülést majd életem első maratonjára.

  2. Annyira fantasztikus mostanában az időjárás, hogy hülye lennénk semennyit sem futni!

  3. Az izmaim és a testem biztosan meghálálja, hogy most egy ideig arra koncentrálok inkább, hogy jobban megerősítsem, rugalmasabbá tegyem őket.

  4. Ha te is azt érzed, hogy túlhajtottad magad, ne legyen bűntudatod, ha szünetet tartasz, vagy engedsz a gyeplőn. Erre mindenkinek szüksége van.
Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft