7 tipp, hogy egyensúlyban tartsd a futóéletedet

Van, amikor nehéz időt szakítani rá, de olyan is, hogy elkap a gépszíj, és minden szabad idődben csak futsz. Ha szeretnéd megtartani az arany középutat, és hogy mindig jusson rá időd, akkor tartsd be az alábbi szabályokat.

Van, amikor nehéz időt szakítani rá, de olyan is, hogy elkap a gépszíj, és minden szabad idődben csak futsz. Ha szeretnéd megtartani az arany középutat, és hogy mindig jusson rá időd, akkor tartsd be az alábbi szabályokat.

  • Írd össze, hogy mik azok a dolgok, amik igazán fontosak az életedben, és azokat is, amiket csinálsz annak ellenére, hogy nem annyira szereted. Dobj el mindent, ami csak az idődet pazarolja! Például, ha csak azért jársz egy szombat reggeli jógaórára, mert nem akarod megbántani az oktatót, hogy lemorzsolódsz, akkor ideje befejezni…

  • Már a hét elején tervezd el mindig, hogy mikor mész futni, és aköré szervezd a többi rugalmas programodat.

  • A legjobb, ha készítesz egy olyan naptárat a lakás egy látható pontjára, ahol az egész család programjai szerepelnek különböző színekkel, így biztosan nem szerveztek rá egymásra.
Olvasd el ezt is!
  • A legjobb, ha készítesz egy olyan naptárat a lakás egy látható pontjára, ahol az egész család programjai szerepelnek különböző színekkel, így biztosan nem szerveztek rá egymásra.

  • Legyél rugalmas! Ott a munka meg a gyerekek, könnyen becsúszhatnak plusz teendők. Készülj úgy, hogyha egy futás kimarad a héten, még nem a világvége, de ha egy nappal később iktatod be, az se legyen probléma.
  • Ne legyen bűntudatod! Igen, a szabad perceidet tölthetnéd a gyerekeiddel vagy a pároddal is, de igenis szükséged van testmozgásra, arra hogy elengedj minden problémát, és csak fuss.

  • Fuss késő este vagy kora reggel! Bár elsőre brutálisan hangzik, bármelyikre könnyedén rá tudod venni magad.

  • Ha nincs időd egy órát futni, akkor is menj le, a 10 perc is számít! Ne keresd a kifogásokat. Olyankor fuss egy kimerítő intervallt, vagy egy gyors kört.
Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft