10 meglepő ok, amiért érdemes elkezdened futni

Ha nem futsz, itt az ideje, hogy nekiállj. Az egészségügyi okokon kívül most egészen más nézőpontból mutatjuk be a futás előnyeit.

Ha nem futsz, itt az ideje, hogy nekiállj. Az egészségügyi okokon kívül most egészen más nézőpontból mutatjuk be a futás előnyeit.

Fellendíted a gazdaságot

Bizony, gondolj csak a rnegeteg kütyüre és kellékre, amiket futás közben használhatsz.

Visszautasítod az ötödik italt

Kutatások igazolják, hogy a futók kevesebbet isznak. Miért? Mert az alkohol lassítja a reflexeiket, dehidratál és izomgörcösket okoz, emellett a regenerációt is lassítja.

A párod is hálás lesz érte

Nem kell semmilyen bogyó, hogy jó legyél az ágyban. A vérkeringésedre pozitív hatással van a mozgás, ezért az ágyban is jobban működik minden testrészed.

Nem kapsz agygörcsöt

Ez pedig hatalmas előny a munkahelyeden és otthon is. Ha könnyen felkapod a vizet, a futás tökéletes mód arra, hogy levezesd a feszkót.

Az agyad fiatal marad

Idővel egyre keményebben kell odlgoznia a szürkeállományodnak ahhoz, hogy az egyszerűbb feladatokat is ellássa. A futás pedig fiatalít. Azoknak a férfiaknak, akik aerob mozgást végeznek, még 50 évesen is olyan az agyuk, mintha csak a 20-as éveikben járnának.

Nem felejted el, hova tetted a kulcsod

Egy 12 éven át tartó kutatás szerint 40 százalékkal kisebb az esélyed az Alzheimer-kór kialakulására, ha heti 24 kilométert futsz.

Elkerülheted a rákot

Több kutatás is igazolja, hogy a futás csökkenti az esélyt a vastagbélrák, a tüdőrák és a mellrák kialakulására is.

Végre befejezed a regényed

Az edzés a kognitív képességeidre is pozitívan hat, egyszóval kreatívabb leszel általa. Nem véletlen meséli sok futó, hogy mozgás közben születnek a legjobb ötleteik.

Mindig nyugodt maradsz

Meditáció helyett válaszd a futást, hiszen ez is olyan hatással rendelkezik: az ismétlődés hatására az agyad azon része kezd el működni, mely a spiritualitásért és nyugalomért felel. Ez nem csak mantrázással érhető el, hiszen futás közben is ugyanazt a mozdulatsort ismétled.

Észreveszed, kik az igazi barátaid

Segítettél már az unokaöcsédnek, kifizetted a bátyád nevezési díját és még a kollégáid is hozzásegítetted a versenyzéshez. Ha viszont neked kellene egy kis segítség, megkapnád? Itt az ideje kideríteni!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft