Az elméd lecsillapítása javítja az érzelmi és testi közérzeted

Ülj le. meditálj, és válj jobb futóvá!

Ülj le. meditálj, és válj jobb futóvá!

BOLDOGABBAN FOGSZ FUTNI

A rendszeresen meditálók hangulatuk és közérzetük javulásáról számolnak be, aminek köszönhetően jutalomként, és nem kötelességként tudják felfogni a futást. Ha megtanulsz a jelenre összpontosítani a múltbeli és jövőbeli kellemetlenségek helyett, rengeteg olyan részletet fedezel fel a pillanatban – például a természet színeit és neszeit –, amelyeket érdemes kiélvezned.

TÖBB LESZ AZ ENERGIÁD

A meditáció segíthet ellazulnod, hogy optimális teljesítményt nyújthass. A futók néha feszültté válnak fontos versenyek vagy edzések előtt – a stressz elszívja az értékes testi és mentális energiát. „A nyugodt és koncentrált elme a biztos célba érés záloga a nagy versenyeken” – véli Timothy Olson, ultrafutó.

MEGELŐZHETED A SÉRÜLÉST

„Mivel meditálás közben felméred a mentális és fizikai állapotodat, könnyebben hozol jó döntéseket az edzést illetően – magyarázza Olson. – Ha észreveszed, hogy feszes a combhajlító izmod, vagy nyűgösködik az Achillesz-inad, változtathatsz az edzésterven, mielőtt beütne a sérülés.”

JOBBAN VISELED A FÁJDALMAT

Természetesen nem szabad figyelmen kívül hagynod a sérülésre utaló fájdalmakat, de a kisebb kellemetlenségeket, például egy vízhólyagot, vagy ha szúr az oldalad, kevésbé érzed majd katasztrofálisnak, ha riadalom nélkül tekintesz rájuk. „Erősebbnek érezzük a fájdalmat, ha folyton azon jár az eszünk – magyarázza Olson. – Viszont ha elfogadjuk, csökken az ereje, és gyakran tűrhetővé válik.”

HOSSZABB TÁVOT LE TUDSZ FUTNI

Azzal, hogy kizárólag a jelen pillanatra figyelsz (és nem azon rágódsz, milyen ramatyul fogod érezni magad a 30harmincadik kilométer körül), egyszerűen a haladásra koncentrálhatsz – így tovább ki tudsz tartani.

KEVÉSBÉ RAGASZKODSZ A KÜTYÜKHÖZ

„A meditáció segített jobban önmagamra hangolódnom, és nem törődni az olyan zavaró tényezőkkel, mint hogy megtudjam, milyen messze van a következő segélyállomás, mennyire gyorsan futottam le a legutóbbi kilométert, vagy milyen idővel fogok végezni, ha tartom a tempót – meséli Olson. – Mivel csak a légzésre és a következő lépésre figyelek, kihasználhatom a velünk született képességet, hogy pontosan tudom, hogy az adott pillanatban mi kell a testemnek, és így jobban élvezhetem a futást.”

A 4 legegyszerűbb superfood, ami szuperegészségesen tart

Nem csak a matcha, a maca, a chia mag és a quinoa szuperkaja. Hanem pár könnyen fellelhető alapélelmiszer is!

Ezért kerüld a hosszú, forró fürdőket télen

Egy hasznos tanács a téli időszakra: ints búcsút a száraz bőrtől és hajtól, ha szép akarsz lenni karácsonyra.

3 táplálkozási szabály, amit nyugodtan megszeghetsz az ünnepek alatt

Ha egész évben odafigyeltél arra, mit eszel, karácsonykor nyugodtan lazíts egy kicsit, hogy kiélvezd az ünnep minden részét.

5 ok, amiért fájhat a mellkasod futás közben

Több dolog is okozhat mellkasi fájdalmat, nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Bár a tünetek ijesztőek, gyakran elég banális dolgok állhatnak a háttérben.

3 hack, amitől minden futás sokkal, de sokkal kényelmesebb lesz

Olyan apróságokról van szó, amik elsőre semmiségnek tűnnek, ám ha kipróbálod, sokkal komfortosabbak lesznek az edzéseid!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft