4 mítosz a futásról

Ne higgy azoknak, akik úgy gondolják, a következő állítások igazak.

Ne higgy azoknak, akik úgy gondolják, a következő állítások igazak.

1. A futás rossz a térdnek
Egy kutatás bizonyította, hogy a futás megelőzheti az ízületi gyulladást a térdben is. Tény, hogy sok futó panaszkodik az itt jelentkező fájdalomra, de ez általában az illiotibiális szalag szindrómának, vagy patellofemorális fájdalomszindrómának köszönhető.

2. Csak fiatalok futhatnak
Ha idősebb vagy, egészséges, és nincs olyan sérülésed, melynek árthat a futás, akkor semmiképp ne ülj otthon. Bármilyen korban el lehet kezdeni a futást (Charles Eugster például 94 évesen kezdett el futni és ő tartja a 200m-es rekordot).

Olvasd el ezt is!

3. Nyújtani kell futás előtt
Nincs rá szükség, sőt, a nyújtás még lassíthat is. Futás előtt inkább melegíts be olyan gyakorlatokkal, melyek fejlesztik a mobilitást és emelik az izmok hőmérsékletét, megelőzve a sérüléseket. Edzés után viszont már érdemes nyújtanod.

4. Ha nem futsz naponta, az eredményeiden is meglátszik.
Lehet, hogy a profi és elit sportolók mindennap edzenek, de neked nem feltétlenül kell az ő példájukat követned. Érdemes keresztedzést is végezned és heti egy pihenőnapot mindenképp építs az edzéstervedbe.

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft