Most komolyan: hogyan told ki a határaidat?

Mindannyian tudjuk, hogy a fejlődéshez kell egy kis szenvedés (sőt néha sok), de azzal is tisztában vagyunk, hogy mennyire nehéz feszegetni a határaidat. Most adunk pár tippet arra, hogyan teheted meg ezt a legkönnyebben!

Mindannyian tudjuk, hogy a fejlődéshez kell egy kis szenvedés (sőt néha sok), de azzal is tisztában vagyunk, hogy mennyire nehéz feszegetni a határaidat. Most adunk pár tippet arra, hogyan teheted meg ezt a legkönnyebben!

  • Figyelj a testedre! Sokan TV-znek a futópadon, vagy zenét hallgatnak közben, pedig a legjobb lenne, ha csak a testedre figyelnél. Így sokkal jobban koncentrálhatsz arra, amit csinálsz, és nem mismásolod el a dolgot. Ha nem figyelsz oda, akkor csak elfutogatsz, ennek pedig nem lesz fejlődés a vége.

  • Játssz a sebességgel! Vagyis próbáld ki a fartleket. Ez azt jelenti, hogy nem egyenletes tempóban futsz le egy bizonyos távot, hanem váltogatod. Pl. Kijelölsz rövidebb részeket (a következő fáig, szemetesig), amikor begyorsulsz, aztán pedig hosszabb és lassabb résztávokkal egy kis erőt gyűjtesz. Az a jó benne, hogy a tempókat, távok hosszát folyamatosan váltogathatod, így sosem lesz unalmas!
  • Fel a hegyre! Ha valaki már próbálta, az tudja, hogy az emelkedős futások igazán gyilkosok tudnak lenni, viszont amilyen rosszak, olyan gyorsan hoznak eredményt. Ha elsőre túl keménynek érzed, akkor fuss 100-200 métereket felfelé, majd sétálj 50-et, és így tovább. Lényeg, hogy elengedhetetlenek a hegyi futások az igazi fejlődéshez.

  • Kell a visszaigazolás! Minden egyes edzés után tedd fel magadnak a kérdést, hogy mindent beleadtál el, bírtál volna-e még futni, vagy teljesen kipurcantál? Nos, nem kell minden egyes edzésbe belehalnod, de heti egy hegymenetet, vagy fartleket érdemes beiktatni, viszont a hosszabb, egyenletes tempójú, kevésbé (vagyis máshogy) kimerítő edzésekre is nagy szükség van.
Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft